Kenapa Tak Boleh Kurus dalam Bulan Puasa

Kenapa Tak Boleh Kurus dalam Bulan Puasa
Kenapa Tak Boleh Kurus dalam Bulan Puasa


Macam mana puasa korang? dah nak masuk 11 ramadhan masa entri ini di tulis sememangnya semangat ramadhan masih kuat dalam diri kita. Terawih tak pernah tinggal , subhanaallah hebat sungguh korang. Semoga kita semua istiqomah dalam mengerjakan amal ibadah dalam bulan mulia ini.

Bila sebut bulan ramadhan , pasti ramai yang bercadang nak diet dan nak kuruskan badan. betul tak ? tapi masalahnya sekarang adalah kenapa tak boleh kuruskan badan dalam bulan puasa ? kalau bulan-bulan lain senang pula nak kuruskan badan .

Sebenarnya bukan korang ja yang alami benda tu, aku pun alami benda yang sama sepanjang bulan ni, Aku dah kurangkan makan nasi tapi tak kurus-kurus juga. habis tu apa masalah sekarang ni?

Jom kita semak balik apa yang kita makan dalam bulan puasa ni .

Ohh baru kita tau yang kita banyak makan benda manis sepanjang bulan puasa ni.

Korang tahu, gula berlebihan akan menyebabkan kita menjadi gemuk dan segala diet kita akan terganggu bila kita ambil gula secara berlebihan.

Jadi tak gunalah korang diet tak makan nasi bagai lepas tu masih gemuk lagi.

Aku Kecewa !

ini yang aku rasa lepas 10 hari berpuasa, sebabnya berat badan tak turun tapi makin naik adalah . pening kepala pikiaq. hehe

Jadi lepas ni kita boleh sama kuruskan badan dengan cara berikut :

1. Banyakkan minum air masak .
2. Kurangkan pengambilan gula.
3. teruskan diet
4. Bersenam .

Insyaallah misi kita untuk kurus dalam bulan puasa akan berjaya. Mungkin ada di antara kita yang ada masalah untuk kuruskan badan sama ada dalam bulan puasa atau luar bulan puasa. Aku ada satu cadangan panduan untuk korang.

Panduan yang aku maksudkan ini adalah Formula Kurus. Ini bukan bomoh-bomoh yang boleh sedut lema korang atau pun apa sahaja cara mudah untuk kurus , sebaliknya ia adalah menggunakan teknik bersenam dengan betul untuk membantu kita kurangkan berat badan kita.

Kalau korang nak nampak ramping macam ratu cantik di hari raya nanti. atau korang nak tarik perhatian suami korang yang dah tak pandang korang sebab gemuk. korang mesti beli satu panduan ni dan ikut petua yang di kongsikan.

Bagi suami yang sayangkan isteri, beli satu untuk mereka . sebab orang perempuan ni memang nak kurus cumanya dia tak mampu nak kuruskan badan. sekurangnya korang bagi Formula kurus ni mesti akan membuatkan dia bertambah sayang dekat korang. Lepas tu Auuumm.

Dapatkan di sini - Formula kuruskan badan .

Memang penting untuk yang memerlukan. kalau tak mau di ejek lagi, tolong berubah dan dapatkan panduan ini tau.

Kesimpulan.

Nak kurus macam fazura dan fattah amin, kena usaha bro sis. depa pun rajin bersenam dan jaga permakanan.

Kenapa Tak Boleh Kurus dalam Bulan Puasa
Kenapa Tak Boleh Kurus dalam Bulan Puasa



kita ni berangan je lebih tapi usaha tak ada. macam mana nak kurus kan.

Semoga persoalan mengenai kenapa tak boleh kurus dalam bulan puasa ini membuka minda kita untuk perbaiki apa yang kurang dalam menjaga kesihatan kita.

Badan sihat, senang nak ibadah . betul tak ?

Sekian .

1 ulasan:

  1. IQ tak buat apa-apa pun da kurang 3 kg, tapi makan memang kurang la skarang. Nasi kurang, buka puasa ala kadar. Tak rasa nak makan sangat, rasa dahaga je lebih. huhuhu

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.