Amalan - Amalan di 10 Malam Terakhir Ramadhan

Selang beberapa hari lagi kita akan memasuki satu fasa terakhir iaitu 10 malam terakhir ramadhan, pada malam-malam terakhir inilah ramai di antara kita akan menumpukan perhatian terhadap amalan-amalan yang boleh di lakukan untuk mendapatkan lailatul qadar. Mungkin aku boleh cadangkan kepada korang mengenai amalan-amalan di 10 malam terakhir ramadhan.


Amalan - Amalan di 10 Malam Terakhir Ramadhan
Amalan - Amalan di 10 Malam Terakhir Ramadhan


Amalan 10 Malam Terakhir Ramadhan


1. Solat Terawih .
2. Solat Tahajjud
3. Solat taubat.
4. Solat Hajjat.
5. Baca Al-quran
6. Sedekah
7. Ziarah
8. Buat perkara baik yang lain.
9. Berzikir


Kalau nak di senaraikan amalan-amalan di malam terakhir ramadhan, Mesti tak tertulis sebabnya ada banyak amalan yang boleh di lakukan. Cuma , pilihan semuanya ada pada kita. Kalau tak mampu buat semua, Jangan tinggal semua.


AMALAN-AMALAN  DI 10 MALAM TERAKHIR ini merupakan satu panduan untuk kita perbanyakkan ibadah kita demi untuk mendapatkan keredhaan Allah. Salah satu cara untuk mendapatkan keredhaan allah adalah dengan ikhlas beribadah.

kemudian, kita sudah pasti akan tertumpu kepada malam lailatul qadar . Betul tak ? Ramai dah yang tanya bilakan jatuhnya lailatul qadar untuk tahun 2017 ni . korang tahu bila ? hehe aku dah bagitau dekat status facebook aku. korang terjah dan follow facebook aku tau . Ini Pautannya.

Semoga dengan melakukan amalan-amalan 10 malam terakhir ramadhan ini dapat membantu kita mencapai lailatul qadar dan yang paling penting adalah kita berjaya mendapat keampunan dari Allah dan di bebaskan dari api neraka.

Aku doakan kejayaan kita bersama. Aaamin.

Sekian.

Previous Post Next Post