VIRAL MAKANAN KESUKAAN RAKYAT MALAYSIA WAKTU TENGAH MALAM !

Rakyat Malaysia terkenal dengan makanan yang pelbagai. Ia di sebabkan kita hidup pelbagai kaum menjadi kita unik dengan mempunyai kepelbagaian makanan. Tetapi ! rakyat malaysia juga terkenal dengan penyakit obesiti iaitu masalah kegemukkan juga. syuhhh ! aku tak mau cakap pasal obesiti. hahaha

Makanan kesukaan rakyat malaysia
Gambar bakcgroud sumber says.com : GAMBAR makanan kesukaan rakyat malaysia

aku nak cakap mengenai makanan kesukaan rakyat malaysia waktu tengah malam. Aku tau ramai di antara kita suka lepak sehingga lewat tengah malam. Mungkin dengan tujuan yang berbeza antaranya dating, lepak dengan member dan juga menonton bola sepak . tapi korang nak tahu tak ada 11 makanan kesukaan rakyat malaysia waktu lepak tengah malam.

MAKANAN KESUKAAN RAKYAT MALAYSIA WAKTU TENGAH MALAM !


1. Roti Nan Cheese .

haha dusshh kena setepek !

ini antara makanan faveret juga ni bila lepak dekat mamak ni. Kalau hangpa makan dekat kapitan penang, Nan Cheese mesti order. kalau tak malam tu tak bermakna. cewahh.

2. Burger .

Ini memang menjadi kewajipan untuk makan bila lapar. Nak tunggu pun tak lama . lepas tu makan dengan sos blackpaper pulak tu. perghh terangkat weh.

3. Satay .

Ini kalau lepak dekat kajang, memang serbu satay samuri lah kan. adehh jauh ni dok dekat penang. ada ka yang nak mai hantaq sini ? hehehe

sabar !

nah lagi 8 menu makanan lain yang korang kena tau. Viral habis ni. Korang tengok pautan ini .

Sedap bila tengok makanan yang banyak-banyak ni. alang-alang dah nak masuk bulan ramadhan, makanan kesukaan rakyat malaysia kesemuanya ni kenalah cuba. kalau tak kempunan ja masa dok puasa nanti .

hehe

Kesimpulan .

kalau korang perasan, aku kongsikan 11 MAKANAN KESUKAAN RAKYAT MALAYSIA WAKTU TENGAH MALAM , banyak betul makanan yang di makan oleh kita setiap hari. Pada masa yang sama, tolonglah jaga permakanan kita. ambillah makanan seimbang demi kesihatan kita juga. betul tak ?

jangan masuk dalam kalangan orang obesiti sudahlah , nanti susah nak rawat penyakit.

Sekian .

No comments

Powered by Blogger.