Tempat Beli Kurma di Pulau Pinang Sempena Bulan Puasa

28 Mei 2017

Tempat Beli Kurma di Pulau Pinang. Bulan ramadhan bulan di mana kita akan mencari kurma untuk juadah berbuka puasa. Sebabnya ia adalah sunnah rasulullah untuk berbuka puasa dengan kurma. Bukan lauk kurma yang mamak dok jual tu tau. hehe Kurma dari tanah arab ni.


Tempat Beli Kurma di Pulau Pinang
Tempat Beli Kurma di Pulau Pinang
**gambar background sumber saudagar kurma


Bagi yang tinggal di Pulau pinang, korang tahu tempat beli kurma di kawasan korang ? kalau di belah pulau ni , ada beberapa tempat . Antaranya

1. Pasar ramadhan Bayan Baru.

2. Saudagar Kurma Bayan Baru .
Official page : https://www.facebook.com/SaudagarKurmaBktJambul/

3. Mohamed Meera Sahib .

kalau di belah seberang perai ada banyak juga , yang terkenala adalah di

1. Saudagar Kurma , Bukit Minyak.
Location : https://www.google.com/maps/dir/''/saudagar+kurma+bukit+minyak+location/@5.2955335,100.4492974,15.5z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x304ac80527e65623:0x5878c6ffa02f7c9a!2m2!1d100.451524!2d5.313149


Tempat lain kurang tahu sikit, sebab orang pulau kan  hahaha. Aku kongsikan ni sebab tempat ni memang terkenal dengan kurma. Jadi lebih selesa untuk hangpa pi beli nanti kan.

Kalau ada yang nak tambah apa-apa lokasi jual kurma, korang komen di bawah ya.

Aku tau bila musim bulan puasa ja mesti ramai cari tempat nak beli kurma. Cumanya kena hati-hati sikitlah yer, sebabnya ramai dah kena tipu. Penjual jual kurma tapi ada ulat dalam tu. maksudnya kurma lama yang di jual semula.

Wahai peniaga, itukah cara korang cari rezeki dengan mendapat doa keburukan dari pembeli korang ?

Aku tak pasti tempat beli kurma di pulau pinang yang aku senaraikan ini terbaik atau tidak.Setakat review kawan-kawan, diorang memang cadangkan tempat yang aku senaraikan ini. Jdi korang cubalah survey dekat sana ya. Selamat berpuasa.

Sekian.

1 ulasan:

Kataubaid© .