Resepi Ayam Goreng Istimewa Sempena Bulan Puasa

Fuhh rasa macam awal sangat pula nak share resepi ni kan . hehe takpa, kita kongsi ja, nanti nak buka puasa baru fikir macam mana nak siapkan dia ya. Baru ni seronok jalan-jalan dekat pasar ramadhan, nampak lah koleksi ayam goreng dekat kedai-kedai tu, jadi aku terfikir lah nak tulis resepi ayam goreng dekat blog pulak.


Resepi Ayam Goreng Istimewa
Resepi Ayam Goreng Istimewa


Aku rasa aku dah pernah tulis sebelum ni tapi tak pa aku nak tulis lagi hahaha jom baca resepi ayam goreng istimewa di bawah :

Resepi Ayam Goreng Istimewa


Bahan - Bahan

Ayam
Minyak
Rempah Ratus
Garam
Gula

Cara Penyediaannya

1. Letakkan ayam dalam satu bekas besar supaya boleh gaul.
2. Masukkan rempah ratus dalam bekas ayam tu.
3. Gaul sehingga rata.
4. Masukkan garam dan gula secukup rasa.
5. Gaul sehingga sebati dan biarkan seharian atau beberapa jam sebelum masak.
6. Panas kan minyak dan mula goreng.

Nak lagi sedap ?

Lepas goreng ayam, potong bawang nipis-nipis dan goreng bawang tersebut. agak-agak dia dah kuning angkat dan taburkan di atas ayam.

Perrghh terangkat weh !

Jangan terliur sudah lah bila baca entri ni ya.

Resepi Ayam goreng ni sebenarnya sama ja dengan resepi ayang goreng berempah. cumanya aku tukar nama dia jadi Resepi ayam goreng istimewa. sebab apa istimewa, sebab aku yang masak. haha

semoga bermanfaat,

Sekian.

Silakan Share .

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.