PERISA AIR BALANG PALING SEDAP DALAM BULAN PUASA ! TERLIUR WEH !

air balang sedap
Gambar air balang sumber : http://airbalang.blogspot.my

Hari ni duduk sambil buka facebook, aku terfikir yang tak sampai sebulan ja lagi bulan puasa akan berkunjung tiba. Bulan yang sentiasa di rindui oleh semua orang islam di seluruh dunia. Bulan puasa adalah bulan di mana bulan ibadah.

Bulan yang memberi ganjaran yang banyak atas kesemua amal kebaikkan kita yang kita lakukan dalm bulan tersebut. Salah satu keunikan bulan puasa adalah pasar ramadhan ! ya dekat bahagian asia tenggara ni jer yang ada pasar ramadhan.

Dalam pasar ramadhan pula ada banyak makanan yang sedap-sedap ! yang paling best adalah keunikan perisa air balang yang di jual dalam bulan puasa.

PERISA AIR BALANG PALING SEDAP DALAM BULAN PUASA !


Antara yang menjadi tumpuan peniaga adalah menjual air balang ketika bulan puasa. Kerana permintaan yang tinggi dalam kalangan ummat islam.

1. kerana kehausan . satu hari puasa jadi kita kekurangan air .

2. Manis , lepas berpuasa kita mesti nak minum benda manis. jadi air balang merupakan antara yang menjadi keutamaan untuk di beli.

Perisa apa yang selalu menjadi kegilaan orang ramai ?


1. Bandung .
2. Tebu
3. Milo
4. dan lain-lain .

Sedapkan kalau dapat minum air balang dalam cuaca yang panas terik pulak tu kan. Sebab tulah lepas pusing pasar ramadhan dalam bulan puasa, mesti terliur nak beli air balang satu bawa balik rumah . hehehe

Pendek kata , kalau ada yang nak buat bisnes air balang ni , mesti untung

Modal dia pun tak banyak.

ada peniaga air balang ni untung 7k sebulan dengan hanya jual air jer ?

Padu tak ?

ada yang berminat ? nak kumpul duit untuk raya ?

baca ni - Bisnes Air Balang .

Kesimpulan .

Kenangan setiap tahun mengenai PERISA AIR BALANG PALING SEDAP DALAM BULAN PUASA ! ni akan kembali lagi dalam masa beberapa hari ini. pasti ramai yang sedang menunggu untuk serbu pasar ramadhan dalam bulan puasa nanti .

Selain sibuk dengan juadah berbuka, apa kata kita sibukkan juga dengan amal ibadah kita. Bulan ramadhan adalah bulan ibadah dan bukannya bulan makan. elakkan pembaziran dalam bulan ramadhan ya

Selamat berpuasa !

Sekian .

1 ulasan:

  1. bulan puasa semua sdap..itu ini smua nak..last membazir..huhu

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.