PERINGATAN UNTUK ADMIN GROUP WHATSAPP ! PENTING SANGAT NI !

PERINGATAN UNTUK ADMIN GROUP WHATSAPP ! | Baru-baru ini satu kenyataan yang di keluarkan dalam sebuah akhbar mengenai " Admin Whatsapp Boleh di Penjara " menjadi viral dalam kalangan masyarakat netizen. Ramai yang gelak dan mentertawakan mengenai kenyataan akhbar tersebut .


PERINGATAN UNTUK ADMIN GROUP WHATSAPP !


Ramai yang berpendapat bahawa Whatsapp merupakan hak peribadi dan tidak perlukan kepada undang-undang sedemikian .Lantaran itu, MCMC telah mengeluarkan PERINGATAN UNTUK ADMIN GROUP WHATSAPP !

Jom baca peringatan tersebut .





PERINGATAN UNTUK ADMIN GROUP WHATSAPP !


Peraturan ini perlu dalam menyekat fakta-fakta yang tidak perlu dan tidak sahih yang berlegar dalam masyarakat media sosial . Kan sekarang ni banyak gila orang viralkan berita yang entah betul entah tak betul. seronok ja main share tapi tak tahu hujung pangkal dia .

Dengan pendekatan ini, aku yakin mungkin akan mengurangkan penularan berita tidak sahih dalam masyarakat.

Kita pun kena sedar lah, jangan main sedap hati ja share benda yang tak sepatutnya. kita share benda salah, tolong maklumkan balik apa yang kita share tu salah. jangan main senyap ja lepas tu. kesian orang yang baca fakta yang kita tulis tu .

Akhir sekali nak kongsikan sesuatu , kena semak terlebih dahulu. Jangan main share ja. Main peranan untuk semak dan share . Elakkan fitnah bertebaran dalam dunia maya kita. PERINGATAN UNTUK ADMIN GROUP WHATSAPP ! ini di harap memberi gambaran kepada kita mengenai kepentingan untuk menapis maklumat yang betul dalam kehidupan kita.

Sekian.

No comments

Powered by Blogger.