ITULAH TAK JAGA MATA LAGI ! KAN DAH KENA !

Share:
TAK JAGA MATA | Bila kita sebut jaga mata, mesti kita akan ingat mengenai pandangan yang membawa kepada dosa. contohnya, tengok orang dedahkan aurat dan sebagai. Bagus, satu pendapat yang baik . Kali ini aku nak cakap pasal mata fizikal kita. Ramai di antara kita yang TAK JAGA MATA dengan sebaik-baiknya.


mata perempuan cantik


Sebagai contoh, kita menggunakan mata untuk melihat handphone dan laptop ataupun gajet kita. Sedar tak sedar kita sudah habiskan banyak masa menghadap gajet-gajet kita. Tahukah anda yang mana kalau mata kita terlalu lama menghadap cahaya boleh menyebabkan kerosakkan pada mata kita.

Antara kesan Mata rosak adalah :

1. Mata jadi rabun
2. Mata kurang jelas .
3. Memerlukan kaca mata untuk membaca.

Jadi, elakkan dari memandang gajet terlalu lama sehinggakan memudaratkan kita. Mata ni Allah ciptakan unik dan sangat unik. Dia mampu untuk mengesan cahaya dan mencari apa yang ada di sebalik cahaya yang ada tersebut.

7 cara TERBURUK Rakyat Malaysia Buat untuk rosakkan mata mereka . Rujuk Pautan ini. Aku pun tak terlepas satu daripadanya. korang pun buat benda yang sama. Nak tau korang TAK JAGA MATA atau tidak, baca pautan yang aku kongsikan itu ya.

Akhir sekali, mata merupakan organ yang amat penting selain dari organ -organ lain pada badan kita. Sebagai manusia , kita kena bersyukur dengan apa yang di berikan kepada kita. Kita juga di sarankan untuk menjaganya dengan sebaik mungkin agar ia berfungsi dengan baik sehinga akhir hayat kita. Jangan kita TAK JAGA MATA pula lepas ni .

Sekian .

1 comment:

  1. Errrrrrrrrrr ehehehhe lepas baca entri ne ingat sekejap je. Dah tu lama2 leka plak main hp eheheheheh.

    ReplyDelete