RESEPI SOTONG GORENG TEPUNG ! SOTONG CELUP TEPUNG !

3 Mac 2017

Hari ini insyaallah , aku nak kongsikan mengenai Resepi Sotong Goreng Tepung . Selalunya resepi masakan ni sesuai di masak waktu hujung minggu , jadi korang boleh plan untuk masak bersama keluarga di hujung minggu nanti ya .

RESEPI SOTONG GORENG TEPUNG !
gambar sumber : http://www.resepimalaya.com/2015/12/resepi-sotong-celup-tepung-ranggup.html

RESEPI SOTONG GORENG TEPUNG !

Bahan-bahan :

Sotong
Tepung

Cara-cara :

1. Potong sotong mengikut saiz yang korang suka ( kecil atau besar )
2. gaulkan dalam tepung . pecah kan telur sebiji ke dalam tepung tersebut .
3. Gaul sehingga sebati .
4. Panaskan minyak .
5. Mula goreng.
6. goreng sehingga masak .
7. Selesai .

Cara Hidangan : Boleh di hidangkan dengan sos cili . dan makan bersama lauk lain .
RESEPI SOTONG GORENG TEPUNG !

Kalau setiap hari boleh masak macam-macam menu kan best . hehe aku pun kongsi resepi ja . hehe aku harap RESEPI SOTONG GORENG TEPUNG ! ini membantu korang lah yer.

Sekian .


1 ulasan:

  1. Sedap ..CCL selalu cicah sotong goreng tepung ni bsama sos thai

    BalasPadam

Kataubaid© .