PATUTLAH BIL ELEKTRIK MURAH , GUNA CARA NI JERR !

CARA DAPATKAN BIL ELEKTRIK MURAH | Zaman kegawatan ekonomi sekarang ini , ramai di antara kita mula mencari benda-benda murah sebagai langkah berjimat . Aku pun macam korang juga, sekarang kena banyak berjimat, kalau tidak nanti tak cukup lak bila dah sampai hujung bulan . Salah satu perkara yang kita kena berjimat adalah elektrik . Tetapi macam mana nak jimat elektrik ? Macam mana nak bil elektrik murah ?
CARA DAPATKAN BIL ELEKTRIK MURAH


Ini caranya bagi bil elektrik murah !


1. Cabut soket yang tidak di gunakan .

korang ada plug yang korang tak guna tapi masih melekat pada tempat suis. korang tahu tabiat macam tu boleh meningkatkan kadar bayaran bil elektrik rumah korang . Ini bukan aku kata, aku pernah baca di facebook TNB kalau tidak silap .

Jadi kalau nak bil elektrik murah , tolong cabut plug yang tidak di gunakan .

2. Basun baju pakai secara Manual .

Nak jimat elektrik , korang kena buat semuanya dengan manual . salah satunya adalah jangan guna mesin basuh baju . Kalau pakai mesin basuh baju, ia akan menyebabkan elektrik meningkat. hujung bulan nanti korang kena bayar banyak pula kan .

3. Tutup alat elektrik yang tidak di gunakan .

Kadnag-kadang , ada di antara kita yang tidak kisah membazirkan elektrik setiap hari . Buka lampu dan kipas di rumah walaupun tak ada orang dan sebagainya . kalau korang nak bil elektrik murah, korang tolonglah berjimat cermat .

Yang terakhir , Korang nak tahu tak cara lain yang boleh menyebabkan Bil elektrik Murah ? . Orang selalu guna cara ni tapi rupanya aku tak guna pun. sekali aku baca artikel ni . baru aku perasan yang aku banyak membazir elektrik time ni . ish2. Korang Rujuk pautan ini .

Pendek kata, kita ini buat sesuatu perkara tanpa usul periksa ,tanpa ilmu . kita suka main redah ja . bila ada orang kongsi tips macam Tips bagi bil elektrik murah ni barulah kita tahu ada cara untuk berjimat yang betul . semoga ia bermanfaat kepada kita semua .

Sekian .

p/s :

berminat nak tahu Rahsia Rezeki ? Anda kena cuba !

Klik

>>https://goo.gl/NDGk6i
>>https://goo.gl/NDGk6i
>>https://goo.gl/NDGk6i

1 comment... add one now

✿Cik Cappuccino Latte ✿ ✿Cik Cappuccino Latte ✿ March 15, 2017 at 12:54 PM
Pernah terbaca tips ni ..tapi tak buat pun .heheh ... alamak point kedua tue basuh baju secara manual .. kalau kuantiti sedikit di syorkan ..kalau kuantiti banyak tidak digalakkan ..sakit pinggang nanti.hehe

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)

Pageview