" TASTE " MANUSIA BERBEZA - RAMAI YANG TAK TAHU !

Perasaan dan cita rasa manusia sentiasa berbeza mengikut individu . Pernah tak kita berjumpa dengan kawan-kawan kita yang mempunyai pelbagai perangai dan minat . sudah pasti pernah kan . masa zaman study dan kerja juga telah banyak berubah terutamanya kawan-kawan kita .

gambar mira filzah pakai uniform kastam


Hari ini aku nak bercakap mengenai taste manusia . sebabnya semalam aku ada update status di facebook kataubaid . status tersebut adalah seperti berikut :

Sebab apa ada orang yang kita pandang nampak cantik/hensem ,tetapi ,orang lain pandang orang yang sama tapi dia cakap tak cantik/hensem atau biasa2 ja .Sebab
Allah yang beri naluri tersebut kepada kita, taste manusia berbeza . hebatkan ciptaan Allah 

Korang setuju tak dengan status aku tu ?

Betul , pernah tak kita pergi majlis perkahwinan dan kita tengok pasangan pengantin yang cantik dan kurang cantik . apa yang akan kita cakap pada pasangan pengantin yang tidak cantik ?

" ish, bini tak lawa tapi laki hensem "

atau sebagainya . pernah kan tapi tak elok lah cakap macam tu . dapat dosa jer . hehe

pernah tak kita terlintas kenapa lelaki itu buat pilihan sedemikian ? ya, itulah rasa dan naluri yang allah berikan kepada seseorang dalam memilih pasangan hidup . ada ketika kita rasa macam tak kena tapi pasangan tersebut rasa sebaliknya .

Sebab itu aku cakap taste manusia berbeza . kita tak boleh halang seseorang dari cinta , mencinta dan bercinta dan mencintai . sebaliknya tanyalah sebab apa mereka berbuat demikian rupa .

pernah tak korang alami perkara macam ni ? jom komen di ruangan komen di bawah .

Mungkin ada di antara kita kata Mira filzah seorang yang cantik , tetapi ada juga yang cakap mira filzah biasa-biasa sahaja . dari sini pun kita dah dapat agak , yang cita rasa manusia tu berbeza-beza .Mira filzah cantik ke ? hahaha

Sekian .






Previous Post Next Post