3 CARA DAPATKAN SUAMI MITHALI ! ISTERI KENA BACA NI !



CARA DAPATKAN SUAMI MITHALI ! | Selalunya kita baca mengenai cara jadi isteri mithali kepada suami . hari ini aku nak kongsikan dengan isteri-isteri di luar sana mengenai cara dapatkan suami mithali . Pasti nampak lain bila korang baca tajuk ini kan. tetapi jangan risau , ini adalah perkongsian sahaja yang aku ambil dari ceramah-ceramah agama yang aku pernah dengar sebelum ini .

3 CARA DAPATKAN SUAMI MITHALI !




Pernah tak isteri-isteri di luar sana terfikir macam mana nak dapat suami yang mithali . Kalau tak faham maksud mithali , mithali ini di ertikan sebagai berakhlak baik dan tidak menggunakan kekerasan ketika situasi yang tidak dapat di elakkan . Ada yang kata , suami aku adalah suami mithali sebab dia rajin tolong aku memasak di rumah .

Suami aku adalah suami yang baik sebab dia memberi aku cukup pakaian dan harta . dan pelbagai lagi komentar yang kita dengar . terpulang dan terserah kepada anda yang menilainya . Aku nak kita berfikir sejenak mengenai sahabat-sahabat kita yang ada masalah rumah tangga . Suaminya tidaklah seperti yang di sebutkan di atas. suaminya berkahwan dengan perempuan lain , suaminya curang dan sebagainya .

Pasti perasaan sedih dan kecewa muncul dalam diri isteri ini saat di pertemukan dengan jodoh sedemikian rupa. Masih ada harapan kah untuk dia mencapatkan suami yang mithali ? jawapannya adalah ya ! selagi hayat di kandung badan ,pasti ada peluang untuk berubah . kadang-kadang lelaki ini bila darahnya masih muda selalunya akan lupa diri . tetapi macam mana nak atasi masalah ini. sudah pasti kita kena tahu CARA DAPATKAN SUAMI MITHALI .

1. Doa !

Kekuatan doa untuk suami atau isteri mithali bukan bermula selepas kahwin tetapi sebelum kahwin lagi. kalau tak pernah buat sebelum kahwin, masa kawin ini banyakkan doa agar jodoh kita menjadi jodoh yang terbaik untuk kita. jangan pula minta jodoh orang lain jadi jodoh kita sudah. sekeh kepala kang. haha

2. Berbuat baik pada suami .

Aku yakin ramai isteri yang sudah buat baik pada suaminya. tapi suami macam ambil tak kisah jer dengan dia. Sabarlah akak , satu hari nanti abang pasti cari akak balik . lelaki ni tunggu hati dia berubah jadi baik. semua benda akan rasa lain . teruskan buat baik kepada suami dan berdoa agar allah buka pintu hati si suami kita itu .
3 CARA DAPATKAN SUAMI MITHALI !

3. Jadi Isteri Mithali .

Point paling PENTING ! adalah isteri kena jadi isteri yang mithali . ini adalah antara perkara yang di tekankan dalam ceramah agama yang aku dengar. kalau nak isteri mithali, suami kena jadi mithali dahulu .kalau nak suami mithali, isteri kena mithali dulu . praktikkanlah ,insyaallah ada keberkatannya nanti .

kalau suami kuat marah ,tolong jangan jadi api , jadilah air untuk menyejukkan. kesilapan orang perempuan adalah apabila suami tengah marah, boleh pulak dia perli-perli suami tu. manalah dia nak sejuk. betul tak ?

kalau yang keluar dari suami itu adalah negatif, mohon isteri-isteri jadi positif dan sebarkan benda baik agar dapat neutralkan balik keadaan dari jadi lebih keruh . ini adalah antara cara dapatkan suami mithali .

Bagi isteri-isteri yang nak suami anda jadi mithali , aku cadangkan korang beli ebook suami unggul ini dengan segera ! . jangan tunding jari dekat orang luar kalau kita sendiri tidak pandai untuk pikat suami kita . ayuh ! jom cepat-cepat berubah. sebelum terlambat ! ni pun salah satu cara nak dapatkan suami mithali ni . Ebook ini di tulis sendiri oleh Dr. HM Tuah Iskandar . Penceramah terkenal tanah air .

Dapatkan di sini - Suami Unggul !

Semoga perkongsian aku mengenai CARA DAPATKAN SUAMI MITHALI dan membantu korang untuk mengeratkan hubungan suami isteri dan mengelakkan pergaduhan yang berpanjangan dan berlarutan. Aku doakan keluarga kita semua sentiasa bahagia di dunia dan akhirat . aamiin.

Sekian .

3 ulasan:

  1. In Shaa Allah, sy akan mencuba ke arah itu. Aamiin...

    BalasPadam
  2. Alhamdullilah,rasanya Kak Sue dah dapat..ehehe :)

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.