SANGGUP LELAKI INI BUAT MACAM NI !

SANGGUP LELAKI INI BUAT MACAM NI ! | Selalunya kita dengar dan baca di media sosial mengenai keganasan lelaki terhadap perempuan . ada kala kita juga mendengar perempuan juga melakukan keganasan terhadap lelaki. satu perkara yang pelik berlaku apabila manusia hilang daya pemikiran waras .

SANGGUP LELAKI INI BUAT MACAM NI !
gambar hiasan

Lelaki dera isteri ?


Ada berita yang di laporkan ada lelaki yang sanggup memukul isterinya kerana hanya alasan yang remeh. adakah hilang perasaan kasih sayang dalam hati lelaki ? sehinggakan ada yang sanggup menggunakan amarah diri sebagai alasan untuk melepaskannya kepada insan yang kita ucapkan sayang padanya ?


Isteri Dera suami ?


Ada juga berita yang di laporkan isteri kaki pukul . Di pukulnya si suami tanpa belas kasihan . Adakah si isteri hilang sifat keibuan yang sentiasa menjadi kekuatan untuk mereka ? atau si isteri ingin menunjukkan yang dia lebih hebat dari si suami dengan melakukan perkara demikian ?

hakikatnya, laporan demi laporan yang di terima menyebabkan masyarakat sendiri bingung dengan apa yang berlaku. aku yakin korang juga pernah mendengar atau membaca mengenai keganasan dalam rumah tangga yang berlaku dalam masyarakat kita.

sampai bila kita nak dengar semua berita ini berlegar ? adakah si anak tiada hak untuk bersuara dan menerima kasih sayang sepatutnya. fikir-fikirkanlah .

Kawan teruk ?


Dari keluarga kita bergerak kepada rakan-rakan pula. pernah tak korang mempunyai rakan yang pelik dan annoying sehinggakan kita rasa muak dengan mereka. Aku yakin kalau 6 perkara ini di lakukan oleh rakan-rakan anda, pasti anda juga akan rasa muak dengan mereka. apa 6 perkara tersebut . Rujuk Pautan ini .

Rakan merupakan antara aset penting seseorang. tanpa rakan yang baik akhirnya membawa kepada keterujumasan kedalam kebinasaan.Kalau dapat kawan yang kaki pukul, aku bimbang perangai itu melekat dalam diri individu seterusnya menyebabkan anak dan isteri juga menjadi mangsa kaki pukul.

Hati-hatilah wahai teman, dunia tidak seperti dahulu. masyarakat kita sedang tenat tanpa panduan agama yang kuat. Semoga berita-berita atau kes-kes kaki pukul dalam insitusi kekeluargaan ini tidak beralku lagi selepas ini. cara nak atasi masalah ini mudah sahaja, berbaliklah pada panduan agama insyaallah kita semua selamat. sekian.

Previous Post Next Post