CARA TUKAR KAD DEBIT CIMB BARU 2017 !

CARA TUKAR KAD DEBIT CIMB BARU 2017 ! | Selepas isu viral mengenai pertukaran kad debit pay wave yang baru di setiap bank yang kita mempunyai account, kini ramai yang tertanya-tanya mengenai adakah boleh tukar kad debit yang baru pada tahun 2017 ini. Mungkin ramai yang menangguhkan hasrat untuk menukar kepada kad baru mengikut waktu yang telah di tetapkan.

Ramai yang bagi alasan yang perlu beratur panjang ketika mahu tukar kad bank yang baru . Macam yang kita tahu, viral di media sosial yang mana tersebar gambar orang ramai beratur panjang semata-mata ingin membuat kad debit baru seperti yang di minta. Ia berikutan ramai di antara pengguna yang melambat-lambatkan penukaran kad debit tersebut.


CARA TUKAR KAD DEBIT CIMB BARU 2017 !



Jadi kalau nak tukar kad debit cimb baru untuk tahun 2017 adalah di bolehkan. Ingat , ia hanya pertukaran pertama sahaja percuma. kalau pertukaran kedua baru di kenakan charge. Kalau sebelum ini, orang ramai sudah boleh menggunakan sistem baru yang di perkenalkan oleh pihak bank . anda yang belum bertukar kepada kad baru tidak boleh berbuat demikian.

Anda perlu tukar kepada kad baru dahulu dan kemudian baru boleh guna perkhidmatan dan sistem baru yang di perkenalkan seperti pembayaran menggunakan kad debit di pasar raya dan sebagainya. Kalau anda nak guna untuk keluarkan duit sahaja, tak tukar pun tak apa lagi.

Tetapi cadangan aku, segeralah tukar . Sebab apa kena tukar ? Korang kena ingat,setiap sistem akan menjadi lebih baik. bila orang lain dah keterhadapan tetapi korang masih ketinggalan zaman lagi. yang kedua nak mudahkan kerja kita semua. lepas ini boleh guna sahaja kad bila kita nak dan tak perlu lagi bimbang sama ada nak tukar kad baru atau tak.

Jangan tunggu bila terdesak baru nak buat. Cara Tukar kad debit Cim baru 2017 ini korang boleh buat di mana-mana cawangan Cimb di seluruh negara. Mungkin ada beberapa kes yang boleh buat secara online. Cumanya korang kena buka Cimb click korang untuk maklumat lanjut. Bawa kad lama dan Ic.

Jom , kita ingatkan kawan-kawan kita yang menangguhkan penukaran kad bank sebelum ini. suruh mereka cepat-cepat gi tukar debit yang baru . Share entri ini juga di persilakan.

Sekian.

Previous Post Next Post