RAHSIA MISTERI TEMBOK BESAR CHINA YANG KORANG KENA TAHU !

RAHSIA MISTERI TEMBOK BESAR CHINA | Salah satu dari 7 keajaiban dunia adalah tembok besar China. Lokasi yang terletak di Negara China ini sentiasa menjadi tumpuan orang ramai saban tahun . Pelancong yang melancong ke Negara China pasti tidak akan melepaskan peluang untuk singgah dan melawat ke Tembok Besar China. Tapi korang tahu tak ada kisah RAHSIA MISTERI TEMBOK BESAR CHINA yang orang tak tahu .


RAHSIA MISTERI TEMBOK BESAR CHINA


Disebalik kemegahan tembok besar china ini, terdapat beberapa fakta yang tidak mungkin dapat di sembunyikan . Antaranya adalah pengebumian mayat di bawah binaan tembok besar China tersebut. Ramai mayat yang tertanam adalah dari kalangan pekerja pembinaan tembok besar berkenaan. Korang tahu, Tembok Besar China atau The Great Wall of China di gelar sebagai perkuburan paling panjang dalam dunia kerana dibawahnya terdapat mayat-mayat pekerja binaan yang dikatakan mencecah angka satu juta !

Fuhh, meremah bulu roma kalau tahu fakta ni kan. Bayangkan kita berjalan di atas mayat-mayat yang ditanam di bawah binaan berkenaan. Pembinaan Tembok besar China yang memakan masa yang agak lama menyebabkan ia terpaksa menelan tenaga kerja yang agak ramai sehingga menyebabkan ramai yang terkorban selain pembinaannya sering bertukar tangan di antara pemerintah yang berkuasa ketika itu.

Satu fakta yang kita tak boleh lupa dan kena harus tanam dalam fikiran kita yang teknologi dahulu lebih memakan nyawa berbanding sekarang. korang nak tahu lagi fakta misteri Tembok besar china tak ? Pasti menaikkan bulu roma korang bila korang baca. Korang Rujuk Pautan ini untuk kisah seterusnya .

Salah satu keajaiban dunia ketika ini terhasil dari penat lelah dan nyawa orang yang terdahulu. macam RAHSIA MISTERI TEMBOK BESAR CHINA yang ramai belum tahu, perlu di kongsikan dengan ramai orang agak kita lebih menghayati sejarah yang berlaku. Kita pula bagai mana ? adakah kita membina binaan untuk anak cucu kita di masa hadapan? anda sahaja ada jawapan tersebut. :)

Sekian.



1 ulasan:

  1. banyak hantu tu hehe
    done follow sini
    https://mellyacrayola.blogspot.my/

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.