CARA KENAL PERSONALITI DIRI YANG ANDA KENA TAHU !


CARA MENGENAL PERSONALITI DIRI | Sekarang ini , banyak rancangan berbentuk motivasi diri dalam kalangan masyarakat. ada yang buat private coaching dengan tutor dan ada juga yang mengikuti ceramah-ceramah motivasi yang di sampaikan oleh penceramah terkemuka dan ada juga hanya membca buku-buku motivasi untuk menambah motivasi dalam hidup mereka .

Antara cara untuk meningkkatkan motivasi diri kita adalah dengan cara kita kenal diri kita dankenal personaliti kita. Orang kata tak kenal maka tak cinta.  Bila kita kenal diri kita, kita akan mudah untuk menentukan Hala tuju kita.


CARA KENAL PERSONALITI DIRI YANG ANDA KENA TAHU !

Sebelum korang sambung baca , korang jawab Ujian personaliti ini dulu menerusi PAUTAN INI .

Antara cara untuk kenal personaliti kita adalah dengan cara membuat checklist atau senarai kebaikkan dan keburukkan diri sendiri. Dalam kata lain senarai kelebihan dan kekurangan diri sendiri. Dari situ , kita boleh merangka untuk menguatkan lagi kekuatan kita dan meningkatkan atau memperbaiki kekurangan diri .

Oh ya, korang dah jawab ujian personaliti dekat atas tu ? kalau belum korang jawab dulu tau .

Kelebihan kita mengenal personaliti diri adalah kita akan mudah berjaya dan susah untuk di jatuhkan dengan kritikan yang tidak bermanfaat. Kadang-kadang , kritikkan yang sampai kepada kita ,tak selalunya betul-betul untuk kita.

CARA KENAL PERSONALITI DIRI YANG ANDA KENA TAHU !


Kebanyakkan yang menegur, mereka hanya menegur secara surface atau luaran sahaja. Sebaliknya kita sahaja yang tahu kelebihan dan kekurangan diri kita. Andai kita tidak kenal personaliti diri, kita akan berasas sedih , muram dan nak nangis je bila di kutuk dan di kritik.

Kita akan lebih mudah untuk menangkis kritikan jika kita kenal Personaliti diri kita. Seterusnya membantu kita memperoleh kejayaan di masa-masa yang akan datang . Semoga entri ini bermanfaat untuk anda. Silakan SHARE ! :)

sekian.

entri 6 march 2016 diupdate semula pada 4 disember 2016.

1 comment... add one now

PeRdU cINta PeRdU cINta December 4, 2016 at 1:47 PM
Alhamdulillah terima kasih berkongsi ya :)

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)