AKTIVITI YANG BOLEH DILAKUKAN KETIKA POKAI !

AKTIVITI YANG BOLEH DILAKUKAN KETIKA POKAI ! |  Pokai merupakan istillah yang membawa maksud kekurangan duit. Antara perkataan lain yang memberi maksud yang sama dengan pokai adalah sengkek. jadi sekarang korang dah tahukan maksud perkataan pokai. baik, hari ini aku yakin ramai yang sedang kaya raya dek kerana baru cucuk duit gaji. betul tak ? nanti lepas bayar hutang sana, sini dan PTPTN nanti kita akan jadi sengkek balik ataupun kita akan pokai. Masa itu baru kita akan cari apa yang boleh dilakukan bila tak ada duit. Jom aku Kongsikan AKTIVITI YANG BOLEH DILAKUKAN KETIKA POKAI !


AKTIVITI YANG BOLEH DILAKUKAN KETIKA POKAI !


Ramai yang bagi alasan, bila tengah pokai mereka tak tau nak buat aktiviti apa sama ada duduk dirumah sahaja atau keluar berjalan-jalan. Bagi aku ,aktiviti pula tidaklah yang memerlukan duit sebab korang pun tengah pokai kan macam mana nak gunakan duit betul tak ? . Antara aktiviti yang korang boleh buat adalah :

1. Window shopping.

Jalan-jalan dekat shopping mall jer, nak beli barang tak ada duit kan. hehe

2. Bersenam
3. Kemas rumah

3 AKTIVITI YANG BOLEH DILAKUKAN KETIKA POKAI ini merupakan alternatif lain untuk korang untuk mengelakkan rasa bosan bila tengah pokai. jadi, korang pernah tak buat macam yang aku suruh tu ? ke korang hanya mengadu pokai dekat facebook jer ? jadi proaktifkan diri anda dengan aktiviti yang bermanfaat sebelum musim gaji masuk hujung bulan nanti. hehe

Kalau korang nak tahu 10 TIP HILANGKAN BOSAN DI RUMAH KETIKA TENGAH POKAI, korang boleh rujuk PAUTAN INI . Banyak benda yang boleh kita buat sebenarnya, bukan sahaja termenung dan menunggu duit masuk hujung bulan. malah dengan 10 tips yang di berikan dapat membantu korang mendapatkan persekitaran yang baik dan lagi menarik. Rugi sapa tak baca.

Semoga entri AKTIVITI YANG BOLEH DILAKUKAN KETIKA POKAI  ini memberi manfaat kepada kita semua. silakan share dan tag kawan-kawan korang yang tengah pokai tu. mana tau dia pun tengah sedih tak tau buat apa kan. hehehe

Sekian.

Jom like Page admin untuk info menarik !

0 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)