5 PENGAJARAN DRAMA 7 HARI MENCINTAIKU !

5 PENGAJARAN DARI DRAMA 7 HARI MENCINTAIKU ! | Semalam ( 22/ 12/16) merupakan episod akhir drama 7 hari mencintaiku yang bersiaran di tv 3. Drama yang banyak memberikan pengajaran kepada penontonnya dan yang paling penting drama ini lain dari yang lain dan ia lari dari kebiasaan drama melayu . Banyak pengajaran yang boleh kita ambil dari Drama 7 hari mencintaiku ini. Berikut merupakan 5 PENGAJARAN DARI DRAMA 7 HARI MENCINTAIKU !


5 PENGAJARAN DARI DRAMA 7 HARI MENCINTAIKU !


5 PENGAJARAN DARI DRAMA 7 HARI MENCINTAIKU !


1. Keluarga .

Keluarga merupakan perkara paling utama dalam hidup. Tanpa keluarga siapalah kita. Seburuk-buruk mana keluarga kita, kita kena terima mereka dan saling membantu antara satu sama lain. Walaupun kita kaya, keluarga kita tidak . masih kena ada rasa hormat kepada mereka .

2. Harta

Harta tidak mampu membeli bahagia . Bahagia yang di cipta oleh harta hanyalah sementara. tetapi cinta yang suci dan ikhlas mampu mencipta bahagia.

3. Pangkat

Setinggi-tinggi pankat kita, ingatlah ada yang lebih tinggi dan berkuasa. Turunkan ego kita bila berdepan dengan orang di bawah kerana ini lebih menaikkan sifat tawadduk dan rendah diri mu dengan orang ramai.

4. Maruah

Maruah diri merupakan aset paling penting dalam diri kita. Jangan sesekali menggadaikan maruah kita untuk wang ringgit. ia tidak berbaloi.

5. Melayu

Melayu tidak pernah lari dari melayu. Drama 7 hari mencintaiku adalah drama yang mengetengahkan budaya asal masyarakat melayu di kampung. bila tengok drama ini, terimbau kenangan di kampung dulu.

Pendek kata, Drama 7 hari mencintaiku ini mempunyai elemen yang membuatkan kita nak tengok dan nak tengok seterusnya. Walaupun drama ini berasal dari novel, kualitinya cukup luar biasa dari drama adaptasi novel yang lain. ini bermakna penulis-penulis kita mampu hasilkan karya yang lebih baik pada masa yang akan datang.

Korang dah tengok Episod Akhir Drama 7 hari Mencintaiku semalam ? mesti ramai yang sedih bila drama ini dah habis . korang rasa apa input yang korang dapat dari drama 7 hari mencintaiku ? jom kongsikan selain dari 5 PENGAJARAN DARI DRAMA 7 HARI MENCINTAIKU !. aku nak baca tau. hehe

Sekian.

Previous Post Next Post