13 DISEMBER 2016 CUTI KE ?

13 DISEMBER 2016 CUTI KE ? | Hari ini kecoh di media sosial mengenai pengumuman sama ada 13 Disember 2016 di jadikan cuti atau tidak oleh pihak kerajaan. dan ramai yang dah tahu jawapannya kan. jom kita umumkan bahawa 13 Disember 2016 TIDAK CUTI ! ia berikutan pengumuman yang telah di buat oleh Ketua Setiausaha Negara dalam kenyataan yang turut di sebutkan di dalam berita harian online . Jadi 13 DISEMBER 2016 CUTI KE ?


13 DISEMBER 2016 CUTI KE ?

Jawapanya adalah Tidak Cuti .

Pandai eh korang, ni mesti nak cuti straight 4 hari untuk orang selangor hahaha. takpalah tak salah nak cuti panjang. cuma nak tegur sikit mengenai penyebaran maklumat. Kalau kita tak tahu pangkal cerita jangan sebarkan. aku bimbang kalau ada yang percaya tentang apa yang di kongsikan walaupun fakta tersebut salah.

Artikel Rujukan : http://www.bharian.com.my/node/221142

13 DISEMBER 2016 CUTI KE ?


Nanti akan merugi pelbagai pihak. apa-apa pun selamat bercuti dan jangan lupa perbanyakkan selawat kepada baginda Rasulullah S.A.W sempena hari kelahiran baginda yang tidak lama lagi akan di sambut. Semoga contoh teladan baginda menjadi ikutan kita semua. Oh ya, korang nak tahukan kenapa 12 hb disember di umumkan sebagai cuti ia adalah kerana Sambutan Maulidur Rasul .

Maulidur rasul jatuh pada 12hb manakala 11hb adalah hari keputeraan Sultan selangor . Sebab itulah orang selangor cuti panjang. Semoga fakta kecelaruan mengenai 13 DISEMBER 2016 CUTI KE ? dapat di jernihkan dengan entri aku ini. jangan lupa share jika korang rasa maklumat ini bermanfaat.

Sekian.
Previous Post Next Post