BAHAYA TIDUR BUKA LAMPU !


BAHAYA TIDUR BUKA LAMPU ! | ASSALAMUALAIKUM , Hari ini aku nak kongsikan dengan korang mengenai BAHAYA TIDUR BUKA LAMPU ! .Mungkin ramai di antara kita yang tidur di tempat yang cerah atau dalam kata lain tidur dalam keadaan lampu terbuka . Mungkin ini kerana takut tidur sorang dalam gelap atau tak berani tidur sorang dalam gelap . macam sama je bunyinya hahaha Jom kita baca artikel dari gambar yang aku sediakan di bawah mengenai BAHAYA TIDUR BUKA LAMPU !




BAHAYA TIDUR BUKA LAMPU !

Rupanya, kalau tidur dalam keadaan lampu terbuka akan meningkatkan peratusan anak-anak untuk mendapat penyakit leukimia . Selain itu bagi kita yang dewasa, tidur dalam keadaan cerah atau dalam keadaan lampu terbuka akan menyebabkan kadar melatonin dalam badan akan berkurang .Fungsi melatonin berperanan untuk mengawal tidur kita .


Sekarang kita dah tahu BAHAYA TIDUR BUKA LAMPU . walaupun kita takut nak tidur dalam keadaan tutup lampu. apa kata kita cuba dulu. bukan apa takut ia akan memudaratkan kesihatan kita . jadi lama kelamaan bila dah biasa maka tiada lagi masalah kalau tidur dalam keadaan gelap. lepas ni kita cuba sama-sama ya .

jom. sama-sama kita jaga kesihatan diri dan pada masa yg sama kita amalkan apa yg Nabi suruh.

Sekian .

Entri 20 ogos 2013 di update semula pada 2 nov 2016

3 ulasan:

  1. ayoo..slalu buat ni -_- bahaya2..thanks 4 info ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kurang2kan..t lama2 boleh tinggal trus habit tuh..:)

      Padam
  2. tak suka tidur dalam cerah,kalau ada pun cahaya samar lampu lain...lampu bilik mesti tutup,kalau tak ,tak leh tidur huuhuuu

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.