ANAK-ANAK ANDA MASIH BERMAIN DENGAN PERMAINAN INI ?

ANAK-ANAK ANDA MASIH BERMAIN DENGAN PERMAINAN INI ? | Sebagai ibu bapa, keutamaan perlu di utamakan kepada anak-anak sama ada berkaitan dengan persekolahan atau ketika waktu lapang mereka . Jadilah ibu bapa yang sentiasa memantau keadaan anak-anak dan pada masa yang sama tidak mengongkong mereka dalam menentukan hala tuju kehidupan mereka . Macam serius ja ubai punya entri hari ni . hahaha


ANAK-ANAK ANDA MASIH BERMAIN DENGAN PERMAINAN INI ?


Aku nak ajak korang semak balik adakah anak-anak anda masih bermain dengan permainan yang di sebutkan dalam Entri >> Flashback << ini. atau anak anda sudah advance dalam menggunakan alat permainan yang bersesuaian dengan zaman mereka ? zaman sekarang ramai anak-anak terlebih menggunakan gadget atau bermain dengan computer mahupun dengan telefon bimbit berbanding waktu kita kecil dahulu .

Berbeza dengan kita dahulu, tiada internet , komputer pun besar gedabak itu pun terhad kepada beberapa keluarga sahaja sebab masalah kewangan sehingga menyebabkan kita sebagai kanak-kanak ketika itu terpaksa menggunakan alat yang ada di sekitar kita untuk di gunakan sebagai alat untuk menghiburkan diri dan kawan-kawan .

Yang pasti, anak-anak sekarang tidak lagi bermain dengan permainan yang di sebutkan didalam entri di atas . Rugikah mereka ? bagi aku mungkin rugi dan mungkin tidak kerana zaman kita sudah berbeza. keadaan sekeliling pun kadang-kadang memaksa ibu bapa untuk tidak membenarkan anak-anak bebas bermain di luar . Dengan Pelbagai isu yang berlegar seperti kes culik menyebabkan ibu bapa lebih berwaspada dengan apa yang di lakukan oleh anak-anak mereka .

Bila baca entri yang aku share tu, mesti korang terimbau balik kenangan korang ketika kecil . Main guli, teng teng main kad dan sebagainya itu seumpama hilang dari dunia hari ini . kalau adapun mesti ia menjadi permainan untuk anak-anak pendalaman tetapi aku rasa dekat malaysia ni dah tak da kot sebabnya jajaran internet dan gadget juga semakin mampu milik berbanding dahulu .

Nak paksa mereka untuk kembali ke masa dahulu mungkin satu perkara yang mustahil . Apa yang harus kita lakukan adalah looking foward iaitu pandang ke hadapan dan terus membantu anak-anak anda walaupun kita hidup di zaman yang berbeza dan cabarannya juga sudah pasti berbeza . Persoalan ANAK-ANAK ANDA MASIH BERMAIN DENGAN PERMAINAN INI ? pasti terjawab apabila anda baca entri yang aku share tadi .

Sekian.

:)
Jom like Page admin untuk info menarik !

3 comments.. read them below or add one

umminani umminani October 22, 2016 at 8:15 PM
betul anak2 kurang elok kaau asyik dgn gajet. kena bawa mereka kedunia sebenar.
Amanda Suria Amanda Suria October 22, 2016 at 8:44 PM
Anak i ckp x logik je mama kecik2 main mainan ntah apa2...bezanya zaman dulu ngan sekarang...

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)