MASJID CINA PERTAMA DI PULAU PINANG !

Masjid Cina pertama di Pulau Pinang !! | Assalamualaikum , Malaysia yang terdiri dari pelbagai kaum menjadikan kita sebuah negara yang unik . Namun, di sebabkan kita berada di dalam negara yang berbilang kaum, kita kena meraikan keberadaan setiap kaum itu penting dalam menjaga keharmonian negara. alhamdulillah berita gembira utk rakyat negeri pulau pinang !! apabila masjid cina pertama di negeri pulau pinang  di wjudkan . Lokasi masjid ini terletak di burma road ini diberi nafas baru utk di teruskan .disamping itu masjid ini juga akan ditadbir oleh masyarakaat cina yang beragama islam.

Sebenarnya masjid ini sudah lama ada di Pulau Pinang. Cumanya baru di beri kepercayaan untuk di tadbir oleh golongan tiong hwa . salah satu tujuan utamanya adalah dakwah utk non muslim. malah khutbah jumaat juga di sampaikan didalam bahasa mandarin . sebelum ini kita pernah dgar khutbah dalam bahasa tamil di masjid kapitan keling pulau pinang. sekarang kita dapat dgar pulak khutbah dalam bahasa mandarin pula
sgt menarik huhu

nanti nak try la p dgaq ^^

Masjid Cina pertama di Pulau Pinang !!

tapi ada juga yg tak puas hati dgn wujudnya masjid cina di Pulau Pinang ini . mungkin depa ingt masjid hanya utk orang melayu ja koot haa !! kalau depa ingt mcm tu, pasti orang arab yang paling awal akan marah kan kita sbb baca khutbah dalam bahasa melayu ! ingat islam bukan utk melayu semata.. islam utk smua ! jangan kecikkan skopnya k !

huhu..

maaf terkasar bahas dan terformal laak ..ngee

sekian.

**entri 2014 yang diberi nadas baru . :)
Jom like Page admin untuk info menarik !

1 comment... add one now

Yun Sing Yun Sing August 30, 2014 at 12:10 AM
Owh.. siyesly? Outdated sikit hee orang penang yang tak tawu langsung wujudnya masjid ni =,=

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)