SIAPA NAK KEMAS NI ! ORANG PEREMPUAN WAJIB BACA !

Suri Rumah Sepenuh Masa | Kemas Rumah merupakan antara rutin harian bagi setiap manusia. Lebih khusus kepada kaum wanita yang bergelar isteri. Rutin kemas rumah sudah menjadi kewajipan bagi suri rumah untuk di lakukan selain daripada memasak untuk keluarga .Orang kata , kalau nak tengok seseorang itu pandai kemas rumah atau tidak, kita kena tengok pada tangan dia . Aku sendiri pun tertanya-tanya , apa kena mengena tangan dengan kemas rumah. barangkali tangan yang  rajin mengemas lebih kasar kot. kalau macam tu, sudah pasti kaum lelaki lah menang. tangan kami kasar . hehe


Suri Rumah Sepenuh Masa


Siapa nak kemas ni ! ayat yang selalu orang perempuan bisingkan bila tengok keadaan rumah yang tunggang langgang. kalau dia menjerit, satu rumah boleh dengar. hehe Mana dia tak mengamuk, penat-penat dia kemas rumah, last-last korang sepahkan . kalau korang nak jadi suri rumah, aku rasa korang kena jawab kuiz ni dulu . kalau tak, belum tentu korang qualified nak jadi suri rumah .




Suri rumah, banyak tugas mereka yang mereka lakukan seorang diri . suami pula bila balik kerja je, terus rehat. si isteri di rumah sibuk lagi mengemas dapur ,lap itu dan ini . sebab itu ada di kalangan wanita mudah stress bila mereka tidak di hargai. Sedangkan mereka melakukan kerja dari siang hari sampai lewat malam dan di ulang-ulang setiap hari . Maka suami kenalah pandai pujuk isteri. nak pujuk isteri. ajak dia pergi shopping. hehe


Suri Rumah Sepenuh Masa


Aku akui yang tugas suri rumah ni berat sebenarnya. bukan sahaja bagi perempuan tetapi bagi lelaki yang bergelar surirumah juga sudah pasti tugas mereka berat. mereka terpaksa melakukan tugas yang di luar kebiasan seorang lelaki secara berpanjangan . apa-apa pun pekerjaan kita, hormatilah sesiapa sahaja yang ada di sekeliling kita , jangan sesekali menghina pekerjaan orang.

baca : aktiviti indoor yang tidak keluarkan duit .

Bimbang . satu hari nanti kita juga diuji dengan apa yang kita kejikan itu .Jadi siapa nak kemas ni ! sama-samalah tolong kemas , jangan berkira. kalau isteri cakap, " saya buat kerja rumah dari pagi sampai sekarang , abang buat apa ? " sudah pasti jawapan si suami adalah " abnag kerja dari siang tadi sampai sekarang. pergi sana- sini .dan bla bla bla " . dan akhirnya sampai bila pun pertengkaran tak akan selesai . bertolak ansur antara satu sama lain. baru selesai masalah.

Sekian.

Jom like Page admin untuk info menarik !

1 comment... add one now

Kim Chaa Kim Chaa August 1, 2016 at 12:11 PM
Taknak jadi suri rumah sepenuh masa .. penat . Lagi penat dr org kerja pejabat .. hehe

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)