KENAPA PEREMPUAN SEPET DIKATAKAN CANTIK ?

KENAPA PEREMPUAN SEPET DIKATAKAN CANTIK ? | Akhirnya, tertunai juga niat untuk menulis tajuk ni. haha pernah sebelum ni terfikir nak tulis tajuk ni, tapi asyik malas di tambah pula dengan idea yang kejap ada kejap tak ada kan. Jadi hari ini berjaya juga menulis tajuk entri yang agak lain dari lain. haha tepuk tangan sikit. sebelum ni aku dah baca satu artikel mengenai kenapa lelaki melayu suka perempuan cina . korang pernah baca tak ? nanti korang baca lah ya .

KENAPA PEREMPUAN SEPET DIKATAKAN CANTIK ?

Sekarang ni, aku nak cerita mengenai kenapa perempuan sepet di katakan cantik . Mungkin sesetengah daripada kita akan rasa yang perempuan mata sepet ini cantik dan mungkin juga sebaliknya. Mata sepet selalu di kaitkan dengan bangsa cina . kerana hampir kesemua bangsa cina mempunyai mata yang kecil berbanding bangsa melayu dan india. Itu antara kelebihan yang Allah ciptakan dan ia sesuai untuk mereka .

Bila bercerita mengenai perempuan mata sepet, sebenarnya orang yang mata sepet ini selalu jadi mangsa buli rakan-rakan yang kuat mengusik. mana tak nya , dengan gelaran budak sepet, keja tido jer dan sebagainya menjadikan mereka antara yang selalu kena usik . aku pun selalu kacau kawan aku yang mata sepet ni. hahaha

Tetapi sebenarnya itulah sebenarnya kelebihan bagi mereka yang sepet. muka akan kelihatan manis dan cantik apabila di pandang .Mungkin kerana memiliki wajah seperti orang berbangsa cina menjadikan mereka tumpuan berbanding orang yang berwajah biasa pada pandangan masyarakat kita di Malaysia. Ada juga kawan-kawan aku yang berwajah sepet mengadu katanya  walaupun dia berbangsa melayu tetapi mukanya ada iras-iras bangsa cina dan mempunyai mata yang sepet menyebabkan dia menjadi rebutan untuk bergambar .

KENAPA PEREMPUAN SEPET DIKATAKAN CANTIK ?

Aku pun pernah dengar yang perempuan mata sepet ni orang cakap dia cantik sebab nampak comel . yeke ? terutama bila dia senyum, mesti nampak tertutup mata dia bila kita tengok. haha  Bukanlah kekurangan pun orang yang matanya sepet atau pun matanya bulat. sebabnya setiap apa yang kita miliki akan sentiasa di cemburui oleh orang lain .jadi hargailah ia.

apa pendapat korang pulak ?  buat yang mata bulat dan besar, jangan lah kecam aku, nanti kalau ada masa aku update pasal korang lak. hahaha kali ni aku update untuk perempuan mata sepet dulu ya.

Sekian .

entri ini hanya suka-suka dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa. :)

Jom like Page admin untuk info menarik !

1 comment... add one now

PeRdU cINta PeRdU cINta July 28, 2016 at 7:19 PM
Bermata sepet atau bulat...semua punya keistimewaan tersendiri...sekarang dengan teknik solekkan yang sepet boleh kelihatan bulat..yang bulat boleh kelihatan sepet..cuma ianya sementaralah..hihi..

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)