KAD ATM MAYBANK KENA TUKAR KE ?

Perlu tak tukar kad maybank ? | Semalam, berlegar isu penukaran kad ATM Maybank di media sosial sehinggakan pihak Maybank sendiri akhirnya mengeluarkan statement mengenai isu yang berlaku . Alhamdulillah, nasib baik ada media sosial, apa-apa persoalan senang di jawab dan cepat pula tu respon mereka. Bagi yang tertanya-tanya mengenai perlukah tukar kad atm maybank ?

Jawapannya adalah Perlu .

Perlu tak tukar kad maybank ?

Bukan setakat maybank sahaja. Aku sendiri dah tukar kad Cimb bank kepada kad baru, dia panggil kad t-pin atau 6 pin . Bagaimana Cara nak tukar kad Cimb dan Maybank kepada kad baru ? Cara dia mudah sahaja , aku guna cara ni untuk kad cimb aku . Korang hanya perlu ke Bank Cimb berdekatan dengan korang dan kemudian, ambil number untuk tukar kad. nanti korang akan di panggil ke kaunter untuk tukar kad. masa tu korang bagitau lah yang korang nak tukar kad baru . Mudah sahaja stepnya .

Bagi isu penukaran kad Atm Maybank, ramai juga yang menerima mesej yang di katakan dari Pihak Maybank. Sebenarnya Pihak Maybank TIDAK MENGHANTAR Mesej tersebut kepada kita (pengguna ). Sebaliknya Mesej tersebut adalah untuk pekerja Maybank sahaja .

Perlu tak tukar kad maybank ?

Tarikh Akhir Tukar Kad Maybank ?

31 Disember 2016 .

Aku harap isu yang dah viral tu di selesaikan dengan cara yang baik . dan di harap juga , pengguna faham kenapa perlu tukar kad baru dan sebagainya. Ia bertujuan untuk melancarkan lagi dan memudakan pengguna kad atm untuk transaksi-transaksi lain selepas ini. Selain Maybank dan Cimb, bank-bank lain turut mengeluarkan kenyataan untuk menukar kad lama kepada kad baru, korang boleh rujuk bank untuk kad atm korang ya .

Baca juga : Cara tukar kad atm maybank secara online !

Sekian.

Jom like Page admin untuk info menarik !

5 comments.. read them below or add one

Min Aina Ila Aina Min Aina Ila Aina July 16, 2016 at 5:54 AM
Terima kasih..ingatkan kena tukar bila dah expire je.
Etuza Etuza Etuza Etuza August 2, 2016 at 5:55 AM
begini ceritanya..ok lah nak ke mybank tukar jom..hehehe
Techno Analysis Techno Analysis September 27, 2016 at 3:46 PM
kad atm debit je kan?... so kad atm(meps) yg xde function debit x payah tukar rasanya.

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)