5 PASAR RAMADHAN TERBESAR DI PULAU PINANG !


Pasar Ramadhan sinonim dengan rakyat Malaysia ketika bulan ramadhan. Setiap tahun , tidak lengkap kemeriahan ramadhan tanpa Pasar Ramadhan. Pastinya ramai antara kita yang merindui Pasar Ramadhan. Kepelbagaian jenis lauk pauk, kuih muih dan minuman menjadikan setiap pengunjung yang ke Pasar Ramadhan akan terpaku dan rambang mata apabila mencari menu pilihan hati untuk berbuka puasa.

Tetapi kena ingat, jangan sampai membazir, beli sekadar keperluan untuk berbuka puasa sahaja. Pastinya , korang tertanya dekat mana Pasar Ramadhan terbesar di Pulau Pinang. mari aku senarai kan pasar Ramadhan terbesar di Pulau Pinang .

pasar Ramadhan terbesar di Pulau Pinang

Pasar Ramadhan Terbesar di Pulau Pinang .


1. PASAR RAMADHAN BAYAN BARU
2. PASAR RAMADHAN TAPAK PESTA
3. PASAR RAMADHAN TAMAN TUN SARDON
4. PASAR RAMADHAN BANDAR PERDA
5. PASAR RAMADHAN KEPALA BATAS


Aku selalu pergi dekat pasar ramadhan Bayan Baru. Dekat sikit dengan kawasan tempat tinggal aku . Seirus, pasar ramadhan ini menjadi tumpuan masyarakat malaysia tidak kira kaum. Melayu Cina dan India . semuanya berpusu-pusu membeli makanan di pasar ramadhan ketika bulan ramadahan. itulah kelebihan bulan ramadhan. dan kelebihan Islam itu sendiri sebagai agama rahmat kepada semua.

jom kongsikan tempat atau pasar ramadhan di tempat  korang ! nak tahu juga , pembaca blog aku ni selalu pergi mana kan. hehe komen ya.

sekian.

Previous Post Next Post