TIPS-TIPS | AKTIVITI INDOOR YANG TAK PERLU KELUARKAN DUIT !


AKTIVITI INDOOR I Ramai juga yang mencari aktiviti-aktiviti yang boleh di lakukan terutamanya di dalam rumah. Ini disebabkan oleh keadaan cuaca yang tidak menentu ,kadang-kadang panas dan kadang-kadang hujan . menyebabkan aktiviti yang bersifat outdoor sukar di lakukan.terutama bagi yang mempunyai anak kecil .mereka juga mudah jatuh sakit.

Jadi aku pun terfikirlah beberapa idea untuk di kongsikan khas untuk anda . Sebabnya aku pun suka aktiviti indoor macam ni. hahaha rileks dan meng rilekskan. Kalau korang ada pendapat lain, boleh kongsi kan di ruang komen ya.

AKTIVITI INDOOR TANAPA MENGELUARKAN DUIT 

1. Tengok Runningman.

Runningman sudah mula mendapat tempat dalam kalangan rakyat malaysia. Ada yang menanti siarannya saban minggu untuk menonton rancangan kegemaran mereka ini. Sebagai salah satu aktiviti indorr yang best adalah menonton runningman bersama keluarga. Selain dapat mengeratkan hubungan. hidup kita juga akan menjadi lebih ceria dan happy.
TIPS-TIPS | AKTIVITI INDOOR YANG TAK PERLU KELUARKAN DUIT !

2. Kemas Rumah

Ibu-ibu di rumah pasti suka bila anak-anak mereka balik rumah. pasti ayat yang akan keluar dari mulut mereka adalah " jom kemas rumah hari ni ". hehe sebenarnya itu bukan satu cara untuk membebankan anak-anak sebaliknya untuk mengeratkan hubungan antara ibu dan anak-anak. tak kan lah seorang ibu nak menyusahkan anak-anak betul tak ?
TIPS-TIPS | AKTIVITI INDOOR YANG TAK PERLU KELUARKAN DUIT !

Jadi kita boleh masukkannya sebagai aktiviti indoor yang best untuk dilakukan dan yang penting FREE of Charge !

3. Beresenam

ini mungkin bukan indoor sangat. sebab selalunya orang akan bersenam di luar rumah. tetapi aku anggap perkarangan rumah juga merupakan kawasa yuang bersifat indoor.alaa tempat letak kereta tu kan bertudung. so, di kira indoor jugak lerr. hahaha  bersenam amat penting untuk semua, supaya kesihatan sentiasa di jaga. main tali skipping  pun dah okay. yang penting free.
TIPS-TIPS | AKTIVITI INDOOR YANG TAK PERLU KELUARKAN DUIT !

Aku juga boleh mengkategorikan 3 aktiviti indoor ini sebagai aktiviti yang boleh di lakukan ketikan bosan. betul tak ? hehehe korang pulak janganlah bosan-bosan bila baca entri aku yer. hehehe sebagai tambahan aku kongsi entri ini . dalam entri tu korang akan tengok ada lagi 5 aktiviti lain yang bersifat indoor untuk di lakukan.

Semoga bermanfaat untuk kita semua, 5 aktiviti indoor yangboleh dilakukan tanpa keluarkan duit yang banyak ini perlu kita tahu kerana untuk mengelak dari kita memberi alasan untuk tidak buat apa ketika masa lapang. tapi aku tertarik yang no 5 tu. hahaha memang aku jarang buat kalau ada masa kosong. haha korang pulak macam mana ?

Sekian.

Jangan buang masa anda!


Previous Post Next Post