TIPS BLOGGER : JADI BLOGGER KERANA #2KERJA !


Seruan 2 kerja yang baru ini di war-warkan oleh sesetengah pihak sebenarnya telah dilakukan atau telah di laksanakan sebelum seruan itu dihebahkan. Ramai yang sudah mencari kerja sampingan dalam membantu memajukan ekonomi diri dan keluarga. Memandangkanekonomi negara mempunyai masalah ,kita tidak seharusnya memandang  satu psudut sahaja, sebaliknya kita juga perlu cari jalan keluar dari masalah tersebut .

Ramai juga yang bertanya, betul ke jadi blogger ni boleh dapat income ribu-ribu sebulan ? 

Jawapannya Ya , kalau kena dengan caranya . Dalam dunia blogger , korang terikat dengan pengiklanan untuk mendapat iklan. ada yang berkerjasama dengan syarikat-syarikat pengiklanan  online mahupun syarikat-syarikat yang ingin mengiklankan produk mereka secara direct.

JADI BLOGGER KERANA #2KERJA !

Antara syarikat pengiklanan yang fames dan ramai blogger yang join dengan mereka adalah nuffnang,8share,churpchurp ,adsense dan banyak lagi . Ada juga yang menggunakan medium affiliate untuk menjana income sampingan .

Kunci kejayaan Jana Income dengan blog adalah kita ukur baju di badan sendiri. maksud aku kita kena kenal dulu blog kita macam mana. siapa pembaca blog ? supaya bila kita mengiklankan sesuatu pembaca blog kita tidak lari jauh dari kita.

Baca juga : MENJANA PENDAPATAN DENGAN 8SHARE !

Pembaca blog amat penting bagi blogger. Buat blog tanpa pembaca umpama seseorang bercakap dengan dinding . Kena usaha lebih untuk dapatkan viewers dan pembaca blog. aku pun masih baru dalam bidang ni dan masih belajar untuk mendapatkan traffic yang banyak macam blogger-blogger lain.

Jadi sekarang ini korang dah tahu yang blogger ini mampu jana pendapatan. Cuma nasihat aku, nak jana pendapatan tu bukan dalam masa yang singkat , makan masa ada yang berbulan-bulan malah ada yang sampai bertahun. kalau korang rajin membaca tips-tips dekat google. inssyaallah akan mudah untuk korang berjaya.Jom buat lebih dari 2kerja ! hehe

Selamat mencuba. dan semoga diberkati segala usaha. Jangan tindas orang !

sekian .


Previous Post Next Post