NOSTALGIA DI SEBALIK BIJI GULI !

KEHEBATAN SEBIJI GULI I Korang pastinya pernah bermain dengan Guli time kecik-kecik dulu. Makan guli pun pernah ni aku rasa. hahaha Dulu masa umur 2 atau 3 tahun mesti makkita marah kalau main guli, sebabnya bimbang kalau kita termakan guli tersebut. Guli di gunakan untuk pelbagai permaianan antaranya , congkak .

Guli jugak banyak kegunaan sampingan yang kita tak tahu antaranya lestik burung dan juga bagi cermin kereta pecah. hahaha .Pelbagai kenangan yangkita lalui dengan permainan guli ini . Kalau zaman dulu , mesti banyak kegunaan guli ini. tapi sekarang orang dah lupa dah permaianan guli ni.
KEKUATAN BIJI GULI !

Kalau di ingat kembali, hanya yang hidup zaman 90 an ke atas je yang ingat . Zaman sekarang banyak permaian video bersifat indoor berbanding dulu yang lebih kepada outdoor .Tapi aku tak salahkan permainan indoor sebabnya sekarang pun dah banyak kes culik kan. jadi keselamatan anak-anak perlu di utamakan. sekali sekala keluar gi main dekat luar tak pa kan .

Berbalik kepada guli . Dulu waktu kecik-kecik aku suka simpan guli dan letakkan dalam aquarium. hehe dulu ikan yang fames adalah ikan flower horn , sekarang ni tak tau ada ke yang bela lagi ikan flower horn tu. Ke semua pakar bela dalam handphone punya je ? hahaha

apa-apa pun , masing-masing ada kenangan masing-masing , kita yang create kenangan tersebut maka kita yang akan ingat sampai bila-bila . Kenangan di kampung lebih bermakna dari kenangan di bandar ? betul ke ?

KEKUATAN BIJI GULI !

Betul ka duduk di kampung lebih segar berbanding di bandar ? jap-jap , korang ni orang kampung ke orang bandar. cuba jawab dulu . haaa, apa kornag tak tahu korang orang bandar ke orang kampung ? mak ayah kerja dekat bandar, jadi kami pun orang bandar la.tapi datuk di kampung. haa keliru habis korang ni.

Apa kata korang jawab QUIZ ini dulu, baru korang tahu yang korang ni orang bandar atau orang kampung . Barulah kita boleh ajak sembang pasal guli ,teng teng dan sebagainya. huhuhu. jawab tau. lepas tu korang komen dekat bawah ni pengalaman korang dengan guli . contohnya pernah baling anjing ke dengan guli atau korang sendiri yang tertelan guli tu. hahaha kome tau . nanti aku baca .

sekian.

maaf kalau entri ni merapu. hahaha
Jom like Page admin untuk info menarik !

0 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)