CARA ATASI SAKIT HATI ! SENANG CAKAP SUSAH NAK BUAT !


CARA HANDLE SAKIT HATI I Dalam hidup ni mesti kita akan lalui satu fasa kesedihan dan kebencian. Kesedihan dan kebencian adalah dua benda yang berbeza. Sedih adalah satu perasaan yang di alami bila sesuatu perkara menyayatkan hati berlaku. Manakala kebencian pula merupakan satu perasaan timbul hasil dari sifat dendam dan marah .

Salah satu perkara lain yang menyebabkan kita benci adalah kita sakit hati . Ia merupakan salah satu dari cara kita mentafsirkan rasa marah kita. Cumanya Sakit hati ini tidak di hebahkan jika kita betul-betul sakit hati sebaliknya perlakuan kita yang menunjukkan yang kita sakit hati. Contohnya, Muka masam, tidak senyum cepat menidakkan sesuatu dan sebagainya.
Cara handle sakit hati

Banyak faktor yang menyebabkan kita sakit hati. Contohnya bila kita nak sesuatu benda tapi kita tak dapat. maka kita akan sakit  hati. Yang lain, contohnya kita bawa kereta tiba-tiba driver kereta depan kita belok masuk simpang tapi tak bagi signal. itu lah perkara paling sakit hati bagi seorang driver . betul tak ? tapi kalau korang tahu 5 perkara nak kenal personaliti lelaki melalui cara mereka memandu , kita akan kurang marah .

Bagaimana pula cara nak atasi Perasaan Sakit Hati ?

1. Tinggalkan jauh-jauh

Maksudnya di sini, kita abaikan perkara negatif yang melanda atau di alami oleh kita. Kalau boleh lupakan terus perasaan - perasaan sakit hati itu dari dalam kita. kalau tidak, satu kerja pun tak kan siap kalau asyik fikir pasal sakit hati kita kan.

2. Fikir Positif .

Ini sahaja kunci utama bila kita bertemu dengan negatif taught atau fikiran negatif. Ubah ia kepada positif dan kehidupan anda akan kembali seperti Normal . Tapi mungkin bagi sesetengah orang ia sukar untuk di lakukan tapi percayalah ia kaedah yang terbaik untuk kita .
Cara handle sakit hati

Mesti korang tertanya-tanyakan sebab apa  ubai buat entri macam ni. Mesti stress dengan paa-apa ni. haha adalah sikit stress tu, tapi tak apa kita fikir positif dan teruskan hidup. Jangan putus Asa. betul tak ? senyum sikitt. hehehe

orait chow

sekian.
Previous Post Next Post