KELEBIHAN SEORANG WANITA YANG KAUM WANITA KENA TAHU !


KELEBIHAN WANITA I Kaum wanita adalah satu ciptaan tuhan yang unik . Di ciptakan dari tulang rusuk lelaki menjadi kaum wanita tidak boleh berpisah dengan kaum lelaki. cumanya hukum agama yang membataskan ketrikatan itu kepada yang Mahram sahaja ( Mahram = orang yang haram dikahwini ) .

Gambar pelakon drama cinta si wedding planner mira filzah

Kaum wanita juga terkenal dengan sifat keibuan . Sifat keibuan ini memang tidak boleh di sangkal oleh sesiapa sahaja. malah kaum lelaki pun mengakui mereka kalah dalam bab ini . Kemulian seorang perempuan juga di muliakan dengan di beri penghormatan kepada kaum wanita yang bergelar ibu .


Di mana ketaatan seorang anak perlu di utamakan terhadap ibu mereka terlebih dahulu. Susah senang ketika mengandungkan kemudian melahir kan dan kemudiannya membesarkan kita menjadikan insan yang bergelar ibu memang tidak mampu di pisahkan dengan anak nya.

Kelebihan wanita lagi, kaum wanita juga tinggi penyabarnya berbanding kaum lelaki . Kaum lelaki ini, mereka cepat dalam buat sesuatu benda. tetapi kadang-kadang terlepas juga satu dua. Bila ada kaum wanita di sisi, barulah selesai urusannya. Kaum wanita juga sering bersabar dengan perangai lelaki . macam-macam karenah lelaki , dengan malasnya tetapi mereka masih sabar menanti .

KATA-KATA IBUKalau nak cerita kelebihan wanita. pastinya sampai bila-bila pun tidak akan habis. kita ambil contoh ketika seorang wanita melahirkan anak, di situ sahaja pelbagai pengorbanan mereka kepada kita semua yang tiada tolok bandingnya.

untuk kaum lelaki, hargailah kaum wanita dengan sebaiknya. mereka manja dan baik dengan kita. kita kasih dan sayangilah mereka. semoga ikatan yang baik antara suami dan isteri mampu melahirkan pejuang-pejuang islam yang hebat. buat yang belum kawin. hangpa berangan jerr laa.. hahaha

minta maaf atas salah silap

sekian.


Previous Post Next Post