KELEBIHAN DALAM MEMILIH PILIHAN YANG BIJAK !

PILIHAN BIJAK I Kalau di beri pilihan antara memiliki sebuah Iphone 6s dengan Honor 5x . yang mana akan menjadi pilihan anda ? jika di beri pilihan antara hidup kaya dan hidup miskin, yang mana akan jadi pilihan anda ? Secara amnya, dalam hidup kita ini mempunyai pelbagai pilihan dan kita lah yang pilih pilihan tersebut mengikut cara kita sendiri .

Pelbagai kelebihan yang kita akan dapat kalau kita buat pilihan yang bijak.Antaranya memudahkan kita menyambung kehidupan yang lebih baik .Jika kita salah memilih, berkemungkinan besar, kita akan mengalami masalah dalam hidup kita. Namun masalah yang hadir itu tidak bersifat kekal sebaliknya ia mampu di ubah .

Bangun setelah kalah, itulah prinsip hidup yang kita kena tanam dalam diri. Selagi kita mampu memilih, pilihlah yang terbaik. Antara cara mudah untuk memastikan pilihan kita merupakan pilihan terbaik adalah dengan solat sunnat Istikharah. Memohon kepada Allah agar, pilihan yang kita buat itu adalah yang terbaik .

KELEBIHAN DALAM MEMILIH PILIHAN YANG BIJAK !

Solat sunnat Istikharah bukan hanya untuk memilih jodoh sahaja, pelbagai lagi sebab yang membolehkan kita untuk solat istikharah . Salah satu kejayaan orang yang berjaya adalah mengikat diri mereka dengan Tuhan . dari situ kita akan di bimbing dalam perjalanan hidup .

Macam soalan aku di atas ini , antara Iphone dan Honor 5x yang mana pilihan korang ? sudah pasti penggemar iphone akan memilih iphone, manakala penggemar Honor 5x akan memilih Honor 5x . pilihlah selagi ia tidak memudaratkan kita. kalau mampu beli iphone, beli iphone. kalau tidak mampu beli honor 5x. dengar cerita harganya murah RM 899 Jerr.. haha sempat lagi aku promote.

Cuma nak bagitau , Pilihan yang bijak amat penting dalam kehidupan kita. aku baru nampak, kalau salah pilih, mungkin perancangan kita juga akan terbantut dan terhalang. Takut juga akan menyebabkan kita putus asa dari terus berusaha. sebab itu, aku ulang banyak kali, jangan salah memilih, agar hidup di berkati.

nak bagi contoh lagi ni, Antara hisap rokok dan hidup sihat. korang pilih mana ? sudah pasti semua orang nak hidup sihat dan nak hidup lama. maka pilih la untuk hidup sihat. kalau salah pilih, paru-paru rosak, jantung lemah dan macam-macam lagi penyakit lagi. nampak tak kelebihan memilih secara bijak .

semoga bermanfaat untuk kita semua.

sekian.


Jom like Page admin untuk info menarik !

0 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)