" Bro, PM harga " !


PERNIAGAAN ONLINE I Pastinya perkataan " bro, pm harga " tidak asing bagi pengguna atau pembeli barang secara online.Peniaga lebih gemar menyembunyikan harga sebenar dan meminta pembeli untuk menanyakan harga bagi barang yang di beli . contoh di bawah merupakan luahan hati pembeli kepada peniaga yang tidak meletakkan harga di  barang yang di jualnya.





Sebenarnya, ramai yang tidak perasan dan tidak tahu. Persaingan sengit dalam dunia perniagaan online menjadikan para peniaga untuk lebih berhati-hati dalam menayang harga barang . Sekali gus meminta pembeli yang ingin membeli supaya tanya direct kepada peniaga.

Kita tahu saban hari, ramai yang mula berkecimpung dalam dunia perniagaan online ini. Ramai dan terlalu ramai. dan persaingan dalam meletakkan harga barang juga berlaku. jadi dari mengelakkan perniagaan rugi ,para peniaga terpaksa merahsiakan harga barang tersebut.


Tetapi ada juga peniaga yang suka-suka merahsiakan harga tersebut. tuuannya untuk memperlihatkan ramai orang komen di post tersebut. Macam-macam sebenarnya teknik dan tektik untuk berniaga ini. yang penting , kita kena jujur dan ikhlas.

Aku pun secara jujur rimas nak pm orang . tetapi aku hormat kehendak penjual yang mahukan sedemikian. kalau kita tak mau pm, boleh ja beli dekat tempat yang tak perlu pm. tak payah lah nak up status ke apa ke kan.

korang pulak, macam mana ? apa pendapat korang mengenai " Bro ,PM harga " ? menyusahkan atau senang ? 
Jom like Page admin untuk info menarik !

2 comments.. read them below or add one

Shikin Razali Shikin Razali February 11, 2016 at 12:18 PM
Camne pulak kalu peniaga dah letak harga tapi masih nak ber pm2?

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)