Tempat Menarik Untuk Bawa Anak-Anak !

TEMPAT MENARIK UNTUK BERCUTI I Walaupun ctui sekolah dah habis, tapi korang kena tahu juga sebagai perancangan untuk waktu cuti sepanjang 2016 nanti.haha mesti korang cakap ubai dah buat tebiat ke ? dah makan ubat ke belum ubai ni ? hahah jangan risau, aku dah makan ubat tadi. haha

Baik selalunya, bila kita ajak anak-anak keluar pergi jalan-jalan adalah untuk eratkan hubungan kekeluargaan antara satu sama lain. Nak bagi anak-anak belajar benda-benda baru, suapay mereka tidak kekok dengan alam luar . tak di nafikan juga, ia bertujuan untuk mengelakkan anak-anak dari bosan dengan hanya duduk di rumah .

Di samping mengelakkan anak-anak bosan, bawa anak-anak pergi berjalan atau dalam bahasa mudah bawa bercuti dapat mengurangkan stress mak ayah dengan kerja di pejabat. tetapi menambahkan stress mak ayah dengan anak-anak. hahaha tapi kalau bila dah sebut , untuk anak, dia tak akan keluar istillah aku stress dengan anak-anak aku. betul tak ?


Baik, aku nak cadangkan satu tempat untuk korang bawa anak-anak korang. Tempat itu adalah Petrosains ! aku ingat mula-mula nak bagitau tempat yang ada dekat penang.tapi takut korang bosan lak kan asyik penang je ubai ni. haha dah aku duduk penang, memang penang je la tempat yang aku nak cerita kan. hehe

Dulu, aku pergi petrosains, aku ingat tempat ni kecik, lepas tu membosankan. tapi bila dah sampai, besar weh dan macam-macam boleh di terokai.Antaranya berkenaan sains, petroleum , Fizik dan Chemistry . Satu ilmu baru buat anak-anak yang baru mempelajari benda tersebut.

Semalam aku tengok rancangan apa entah, tapi rancangan yang  cerita pasal keluarga artis. semalam part eizlan Yusuf. Dia bawa anak-anak dia pergi petrosains. jadi aku pun teringat la pengalaman pertama aku pergi petrosains. itu yang aku cerita buat kali kedua dekat korang kan.

hehehe

apa pengalaman korang dekat petrosains ?

Oh yaa, aku share dekat korang 12 tempat yang menarik untuk korang bawa anak korang ya. Ini Link dia, pasti tidak mengecewakan korang . ada Farm in the city, tempat reakrasi dan macam-macam lagi ada di tunjukkan dalam link tersebut.korang tengok dekat situ ya.

sekian.


Previous Post Next Post