PERKARA PENTING DALAM HIDUP AKU !

PERKARA PALING PENTING DALAM HIDUP I Setiap Manusia punya perkara penting dalam hidup. Keluarga, makwe, dan pak we , harta , makan dan pelbagai lagi perkara penting yang bagi kita perlu di masukkan dalam senarai perkara penting dalam kehidupan. matlamat kita bukan hendak menunjuk-nunjuk, ia sekadar perkongsian ilmiah dalam membantu kawan-kawan kita menilai kehiduapan kita.

kadang-kadang, kita dah hidup lama tapi kita tak pernah bersyukur dengan apa yang kita peroleh. kita tidak pernah bersyukur dengan perkara paling penting dalam hidup kita yang membantu kejayaan kita. betul tak ? jadi, aku senaraikan 3 perkara penting dalam hidup aku. kemudian korang buatlah korang punya pulak yer ^^ .

1. Family .


Family
gambar sumber : tranquilshores.org

Aku yakin , semua orang akan letak keluarga sebagai perkara yang paling penting dalam hidup. Apa erti kita hidup kalau tidak punya keluarga. Kadang-kadang tu, memang lah kita ni kerja gaduh ja dengan adik beradik kita.tapi apabila berjauhan,pastinya kita kan merindui mereka semua. sapa pernah alami macam ni ?

2. Harta 
Aku nak kaya !
gambar sumber : yayasanmuslimin

Sebenarnya aku tak mau letak number dua, tapi aku letak juga. hehe harta always bukan number dua bagi hidup aku. ada lagi yanglebih penting dari harta. iaitu ilmu . tapi dalam entri ni aku letak number dua kerana harta boleh membantu kita untuk mencapai kebahagian. ye aku tahu korang akan kata, dengan ilmu kita boleh beli harta, tapi dengan harta kita tak mampu beli ilmu. kaan, korang nak cakap macam tu kan.

haha, terpulang kepad masing-masing. bagi aku, banyak benda yang perlu kita buat dengan harta.

3. Tido
gambar kucing tidur
gambar sumber : piyor.blogspot.com
haha aku up kan benda ni ke number 3.bukan sebab aku suka tidur ke apa ke. kerana tido amatlah penting dalam kehidupan seseorang. tanpa tidur yang cukup akan mengganggu perjalanan seseorang pada keesokkan harinya. akan mengganggu mood kita jika kita terlalu letih atas sebaba kurang tidoq.

Bagi aku senarai ini cukup untuk menggambarkan 3 perkara penting dalam hidup aku. Aku tak mampu hidup tanpa keluarga aku, aku tak mampu nak jalani kehidupan tanpa harta yang mampu memudahkan hidup kita dan aku juga tidak mampu nak memproduktif kan hari-hari aku jika aku tidak cukup tidur.

korang pulak macam mana ? aku yakin, korang ada perkara-perkara penting dalam hidup korang kan. jom list out dalam ruangan komen di bawah ya ! kalu korang masih tercari-cari apa perkara yang penting dalamhidup korang, korang boleh ikut apa yang aku tulis di atas ini atau korang tengok 8 perkara paling penting dalam hidup yang tidak mampu di beli dengan wang ringgit.

kita di tahun baru, kita kena tahu perkara yang mana perlu di utamakan dandi kemudiankan. semoga senarai yang kita buat ini, akan membantu kita memperolehi kejayaan di dunia dan di akhirat. Selamat membaca !.

sekian.

Previous Post Next Post