Rakyat Malaysia kalau Shopping, Sama Dengan RAKYAT ....

PERSAMAAN MALAYSIA DAN SINGAPURA I Sebelum ni, aku ada kongsikan mengenai Singapura dan Malaysia . Korang dah tengok kan video yang Doublemint buat untuk buktikan sesuatu mengenai rakyat Malaysia dan Singapura ? yang tertinggal boleh klik link ini .Jadi kali ini aku nakkongsikan pula persamaan antara Rakyat Singapura dan Rakyat Malaysia .

ohh yaa,

Aku sambung ayat tajuk entri aku dulu ya , Rakyat Malaysia kalau shopping, sama dengan RAKYAT Singapura . kenapa aku cakap macam tu ? sebabnya bila rakya Singapura nak shopping , mereka selalu memilih tempat yang ber aircond untuk shopping. contohnya, Mall dan pasar raya.


Begitu juga rakayat Malaysia . Tak yah jauh-jauh. aku pun kalau nk p shopping, mesti cari tempat yang sejuk dan selesa untuk shopping. contohnya, Komtar, Prangin Mall dan sebagainya . Di Malaysia semua shopping Mall ada aircond. betul tak ?



D8a1

Maksud aku, adalah persamaan dari segi memilih tempat utuk bershopping. dan yang keduanya Kita ( Malaysia dan Singapura ) tak boleh dengar perkataan DISCOUNT !hahaha tambah-tambah musim cuti hujung tahun macam sekarang ni. lagi la , menjadi-jadi perasaan nak shopping tu.

Rupanya persamaan ini juga terjadi di Singapura. Jadi, di sebalik pergaduhan kita sesama rakyat Malaysia dan Singapura, terselit beberapa persamaan yang kita kongsikan bersama . Antara lain adalah , kita berkongsi seorang Legend dalam bidang seni iaitu Tan Sri P. Ramlee yang mana menjadi jatung hanti buat rakyat Malaysia dan Singapura .

waktu jerebu

Korang Kenal Pua Chu Kang ? haaa , nama Phua Chu kang juga terselit dalam 12 persamaan antara Malaysia dan Singapura ! Korang boleh baca dalam Entri ini . rupanya banyak persamaan kita. 12 sahaja yang di senaraikan, yang tidak di senaraikan mesti lagi banyakkan kan.

aku dah baca entri tu, baru aku buat entri ni. jadi aku nak rekomen dekat korang untuk baca entri yang aku bagi tadi tu. (kalau terlepas KLIK SINI ) . Aku nak korang tengok yang no #1 . Pastinya menarik perhatian korang. Selamat membaca ! ^_^

sekian .




Jom like Page admin untuk info menarik !

0 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)