Tiada Jalan Mudah Untuk Berjaya !

Nak berjaya I Selalu kita dengar atau kita sendiri laungkan " aku nak berjaya " " aku nak kaya " dan bermacam-macam lagi kata-kata semangat yang  membantu kita untuk berjaya.Biarlah kata-kata semangat bertimbun dan banyak mana sekali pun. ia tetap milik insan yang menulisnya. tak perlu nak perli atau nak kutuk mereka yang berusaha dan bersemangat.

Kali ni , aku nak bagi tau , nak berjaya memang tak ada jalan mudah .aku cakap ni pun, bukan sebab aku dah berjaya,tak pun. aku pun study tak habis lagi , mana boleh di katakan berjaya. betul tak ? Definisi berjaya pun berbeza dalam konteks individu masing-masing.

ada yang meletakkan berjaya exam sebagai berjaya, ada yang meletakkan berjaya dalam alam perkahwinan sebagai satu kejayaan hidup dan pelbagai lagi definisi yang di tafsirkan secara berbeza oleh setiap manusia.

Tapi, ada juga manusia yang mengharapa jalan singkat untuk berjaya. ada kala perkara ini betul-betul membantu kita, tetapi ingat lah, tiada jalan singkat mahupun jalan mudah untuk berjaya. kita kena usaha bukan boleh nak berjaya bergitu sahaja.


Jangan manjakan diri sangat, hehehe kata dekat orang aku ni.. hahaha sorry la yer. aku tulis ni pun sebagai teguran untuk aku juga. alaa, aku pun manusia biasa betul tak ? berbalik kepada tajuk asal, nak berjaya tidak ada jalan singkat. Bila kita betul-betul melalui sesuatu peristiwa dalam hidup, maka kita akan lebih menghargainya.

Macam perumpamaan, Mutiara hidup di dalam laut dalam yang penuh dengan tekanan. haa gitu, usahalah,walaupun sedikit. Jadilah seperti penulis ini. dia nyatakan dekat kita kenapa kita tak boleh ikut jalan singkat untuk berjaya. Korang sambung baca dekat sini ya .

Moga entri ni dapat membantu korang untuk berjaya di luar sana. aku suka kalau dapat feedback dari pembaca blog aku. rajin2 la komen ya. huhuhu.

sekian.

Jom like Page admin untuk info menarik !

1 comment... add one now

Cik Matahariku Cik Matahariku November 12, 2015 at 10:29 AM
definisi berjaya pun berbeza setiap org:) Teringat pesan sorang cikgu akak ms sekolah dulu, kita hendaklah berjaya dengan bantu orang lain berjaya..sampai sekarang terkesan dengan nasihat ini.Anyway gud entry Ubaid..keep it up!

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)