Hukum VAPE bercelaru ? Ini Jawapannya ..

2 November 2015



HUKUM HISAP VAPE I Hari ni aku nak kongsikan satu perkara atau satu isu yang berlegar dalam kalangan masyarakat Malaysia hari ini. Berdasarkan Fatwa yang di keluarkan sebelum ini. Hukum Hisap VAPE adalah Haram . Ini berikutan kenyataan yang di keluarkan oleh kementrian kesihatan Malaysia yang mana turu Mengharamkan Penggunaan Vape .

Jelas setakat ini ,hukum hisap VAPE adalh haram.Cumanya menambah kekeliruan masyarakat apabila kabinet mengeluarkan  kenyataan mengenai Hukum Penggunaan Vape ini adalah TIDAK HARAM . Jadi mana satu nak ikut ?


Baik, cara mudah . Orang Islam ikutlah fatwa yang di keluarkan. Jadi Hukum hisap Vape adalah HARAM. Mnakala bukan Islam terpulang untuk ikut yang mana satu. Sebab apa aku cakap macam tu ? FATWA di keluarkan adalah untuk orang islam bukan untuk orang bukan ISLAM. Faham kan maksud aku ?

Memang berat nak menerima tapi itu lah yang harus di terima. huhu. Walaupun terdapat ura-ura bahawa Majlis Fatwa berkemungkinan menarik balik Fatwa tersebut. Kita tetap ikut fatwa yg di berikan selagi tiada perubahan pada fatwa asal tersebut.

Aku harapa hukum hisap vape ini dapat membantu orang yang mencari jawpan mengenai kekliruan yang berlaku dalam masyarakat kita hari ini.Maaf atas salah silap.

sekian.

5 ulasan:

  1. Vape tak haram jika dikenakan cukai...sekian...hihi

    BalasPadam
  2. bukan menyokong tapi begitulah....fatwa kat mesia ni suka2 boleh jatuh hukum dan suka2 juga boleh ditarik balik....huhuhu

    BalasPadam
  3. Pokol pangkalnya ia tetap membahayakan kesihatan..apa slhnya tetapkan pendirian dan haramkan kedua2nya...lagi bagus :D

    BalasPadam

Kataubaid© .