TIPS LULUS UJIAN MEMANDU JPJ !

TIPS UNTUK LULUS UJIAN MEMANDU I Hai, Kali ni aku nak kongsi tips yang berguna untuk korang yang teringin nak berjaya dalam ujian memandu. Aku lulus time tahun 2011 . hehe baik, dalam banyak-banyak tips , aku harap tips untuk lulus Ujian memandu ini mampu mebantu korang untuk berjaya dengan jayanya. Ujian memandu JPJ terdiri daripada dua bahagian ujian iaitu Ujian berkomputer dan ujian amali (track) .Ramai yang gagal di track berbanding ujian berkomputer . Kalau korang nak contoh soalan memandu jpj , korang boleh rujuk link - http://lynk.my/shsz
TIPS LULUS UJIAN MEMANDU JPJ !


TIPS LULUS UJIAN MEMANDU JPJ !

1. Tenang

 Perkara pertama ,korang kena tenang kan diri. cara dia macam mana ? tarik nafas dan hembus keluar balik. Fikir benda-benda positif sahaja. sebab, perkara pertama yang kita kena tempuh sebelum mengambil ujian adalah diri kita sendiri. kalau kita kalah awal, habis la next step macam mana kan.

2. Yakin Diri

Macam aku cakap tadi, kita kena lawan dulu perkara-perkara negatif dalam fikiran kita ni. Letak dalam minda kita " aku boleh buat" ulang banyak kali di samping doa kita kepada ALLAH agar kita berjaya.

3. Dapatkan markah tertinggi untuk ujian Komputer jpj  .

tips ni nampk mudah, tapi ramai juga yang gagal. jadi dapatkan keputusan yang tinggi dan lulus sebagai batu loncatan atau kekuatan sebelum kita ambil untk ujian amali pula.

DOWNLOAD APLIKASI UJIAN JPJ BERKOMPUTERhttp://lynk.my/shsz

4. Fokus .

Benda paling penting ketika kita membuat ujian amali yang dekat track JPJ tu. Tak kira ujian motosikal atau ujian Kereta. Setiap apa yang kita buat, pastikan kita tahu akibat dan kesan dia.ingat benda ni penting supaya kita tidak mengelamun atau pun berangan ketika ujian.
TIPS LULUS UJIAN MEMANDU JPJ !

5. Hormat .

Mulakan ucapan hormat kepada orang yang nak uji korang tu. Sebagai suatu benda positif yang akan memberikan pulangan positif juga untuk badan dan diri kita.

haaa, aku harap korang dah dapat ilmu tips ni. kemudian amalkan dan sampaikan kepada orang lain ya. gagal tak bermakna penutup bagi kejayaan. ingat ya ! selamat mencuba. Bagi yang inginkan contoh soalan jpj komputer, boleh download melalui link di bawah .

Download : APLIKASI UJIAN TEORI BERKOMPUTER ! (new version )

Entri Tips untuk lulus ujian memandu dan Ujian Memandu berkomputer jpj ni adalah untuk orang yang memerlukannya. kalau dah power tk baca pun tk pa kan.. huhu..

sekian.

**gambar: google.com
Previous Post Next Post