JEREBU yang Menyakitkan !


keadaan semalam di pulau pinang.

JEREBU TERUK I Semalam Pulau Pinang pula di landa jerebu yang agak teruk dari biasa. untuk pengetahuan, sebelum ini kedengaran masalah jerebu di KL, Johor dan beberapa kawasan lain di selatan. cumanya rezeki di pulau pinang,apabila kami selalu di landa hujan.jadinya masalah jerebu berkuranagan berbanding tempat-tempat lain.

Setelah hampir 2 hari tidak hujan, baru lah kelihatan JEREBU berkeliaran di luar rumah. hahaha dan semalam paling teruk yang pernah aku alami.Aku keluar rumah sebab nak p amik adik aku di sekolah dia, memang dalam perjalan memang kabur je dunia aku ni. Bila dah sampai rumah balik, terus aku rasa nak demam dan bersin. Aku rasa jerebu ni dia memberi tekanan pada paru-paru kita sebab tu kita rasa tak selesa .

Jadinya, minumlah air kosong selalu  dan sentiasa pastikan udara yang kita hidu ni sentiasa bersih. Pakai penutup hidung, jangan pakai penutup muka, nanti nak jalan susah. hahaha . elakkan duduk di luar rumah kalau jerebu teruk. yang terakhir, sentiasa update kondisi jerebu dan bacaan IPU  di kawasan masing-masing.

Semoga kita semua sihat selalu. dan pastikan keluarga kita juga sihat sekali.

sekian.

1 comment:

  1. cik en dimanjung pon dh x nmpak pe2 dah.. latihan heli yg selalu memecah keusnyian malam pon dah xde..
    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000

    ReplyDelete

Powered by Blogger.