Harga Top Up kembali kepada harga asal !

20 Oktober 2015

Embedded image permalink

Harga Top Up kembali kepada Asal I Seperti yang kita lalui sekarang ini, pergi ke kedai untuk beli top up yang berharga Rm10 .tapi kena bayar Rm 10.60 . Ini disebabkan oleh cukai Gst yang dikenakan kepada pengguna .Dalam Kenyataan oleh pihak menteri beberapa bulan yang lepas, masa tu aku dekat mesir lagi, Jadi aku baca di facebook atau portal berita mengenai gst yang dikenakan pada kad top up ni .

Dalam kenyataan itu , menteri dah melarang syarikat telco tempatan daripada mengenakan charge tambahan atau gst kepada pengguna kad top up ni.tapi apa yang berlaku, mereka tidak mengendahkan sehingga la , pihak menteri kena keluarkan statement ke dua ini.

Bila aku balik Malaysia, baru aku rasa kena tipu bila. p kaunter nak bayar duit top up Rm10 , tapi kena bayar Rm 10.60. aku pun berhuhuhu la dengan kak yang jual top up tu. hahaha Dah beberapa bulan rakyat tanggung derita dengan gst ni, baru nak buat tindakan. adoii laa pak menteri pun. dianggarkan jumlah kutipan gst adalah 3.8 billion ringgit. banyaakkan duit kerajaan. kita lak yang sengkek. adoii.

aku harap lepas ni kes Kad Top up tiada gst ini diselesaikan segera dan mengurangkan bebanan rakyat. nampak mcam sikit. alaa, 60  sen je. dengan 60 sen itu boleh membina mahligai di syurga tau tak ! dari salurankan kepada kerajaan.

hahaha. dah kang korang tak suka lak aku dok membebel kan. sebab tu aku tulis pendek2 sebab aku sayang korang.. muaah cikedd.

sekian :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .