" Bro Teman Aku Makan Kejap "


3c12

KAWAN YANG BAIK I Masa di universiti, akan ada kawan-kawan yang suka ajak keluar makan dengan dia. tak di tambah lagi dengan yang bila kita keluar makan dan tak ajak dia. maka dia merajuk seminggu. sampai sanggup tk bertegur sapa. hahaha

Macam-macam jenis kawan yang kita ada.kalau gaduh dengan kawan, bab2 makanan ni memang sensitive dan selalu jadi isu utama .Macam aku kat dekat atas tu, tak ajak makan sekali ja, dah merajuk. bukan kawan perempuan tapi kawan lelaki.kalau perempuan merajuk tak pa lagi sebab boleh pujuk-pujuk . ni lelaki, nak pujuk macam mana. tak kan nak sweet2 kot.. yukkss.

Ada kawan kita yang jenis suka bagi alasan yang pelik-pelik semata-mata nak ajak korang keluar makan.Contohnya, " Bro teman aku makan ", " Jom makan, aku belanja tapi yang murah-murah je la " . hahaha bila aku baca entri ni, semuanya sama dengan apa yang berlaku dekat aku.Tak tau  kawan korang macam mana kan. Kawan kita kan lain-lain,tak serupa. tapi aku rasa perangai diorang sama. hahaha . Korang baca dekat sini .

Aku kalau nak makan, kadang2 aku suka makan ramai-ramai, tapi selalunya aku akan makan sorang. bukan sebab foreveralone ya. sebab aku selalu tengok runningman atau movie time makan.Al-maklum la, kita kan student yang sibuk.Jadi waktu makan je la yang aku ada nak tengok movie-movie bagai.Kalau tak , meeting, program dan class. itu je.

Tapi bila kita ada kawan macam ni, sekurang-kurangnya kita tak la sunyi . Ada juga akan rasa di hargai dan di sayangi.Kita pun, sekali sekala ajak la kawan-kawan keluar makan. Kalau tak ada duit nak belanja, bgtau awal-awal kat kawan-kawan. " sendiri makan, sendiri bayar ya " aku yakin kawan-kawan kita akan paham kita betul tak ?

aku harap 10 Alasan kawan yang ajak keluar makan ni tak terjadi pada kita. kalau tak, kita kena la layan kawan-kawan yang mcam ni.tapi tk da masalah pun sebenarnya. bersosial dengan kawan-kawan untuk eratkan ukhwah antara satu sama lain.

ok.lah, cukup la untuk kali ni. kita jumpa lagi nanti ^_^

10 Alasan Kawan untuk Ajak kita makan >> KLIK SINI


Previous Post Next Post