4 Perkara LELAKI tak Suka ! Perempuan SILA take Note !


Hai,

4 PERKARA LELAKI TIDAK SUKA |. Kali ni, aku nak kongsi kan sedikit pasal lelaki pulak. sebelum ni aku dah share pasal perempuan dan cermin. betul tak ? boleh rujuk link :
http://kataubaid.blogspot.com/2015/09/cermin-dan-perempuan.html


Dalam banyak-banyak tajuk, aku pilih tajuk ni sebab, benda ni selalu yang kadang-kadang orang perempuan tak paham.4 Benda yang lelaki tak suka .

1. Jangan Menyampuk Bila Tengah Marah !

Bila dia tgh marah tolong lah jangan tanya soalan yang pelik2, buat manja2 je sudah. jangan tambah marah dia.Nanti macam akan berlaku. lelaki ada dua jenis bila bab marah, ada yang terus lepas kemarahan dia pada orang sekeliling. dan ada juga yang jenis, tiba-tiba jadi diam tanpa suara.maksudnya dia tgh control marah dia.jadi,perempuan kena laa jadi cooler pada mereka.maksud aku untuk suami korang atau abg atau adik lelaki. boyfren tak yah. buang masa korang ja, sebab belum tentu dia jadi laki korang.

2. Jangan Mengungkit kisah lama !

Lelaki tak suka, kalau kisah silam dia yang buruk di pertontonkan atau pun di hebahkan. lagi satu, kalau boleh, bila korang tgh marah, jangan la ungkit kisah2 lama. nanti tak pasal-pasal ,dia pulak yang naik angin nanti.Kisah-kisah 20 tahun dahulu tak yah dah ungkit.simpan je dalam peti ais rumah tu.

3. Jangan kacau mood dia .

Selalunya, lelaki ni dia akan diam kalau dia marah. jadi, faham2 je la nak buat apa kan. sejukkan dia atau pun biarkan dia rileks dulu baru pujuk .

4. Membebel.

ada dua jenis lelaki. satu, suka dengar orang membebel, kedua yang tak suka dengar orang membebel. yang tak suka ni, korang perlu  hati-hati , sebab sekali je kena bebel, dia terus tak suka. kalau boleh jangan membebel benda0benda yang dia kurang. contoh, kalau perempuan tu orang hebat, suami orang biasa2. so , jangan membebel mengenai kedudukan itu. faham ?


*perempuan ni kalau membebel, nampak comel. hahaha#ikhlas

Kesimpulannya 4 Benda Lelaki tak suka ini adalah untuk bacaan tambahan sahaja, tak semua lelaki serupa. Kadang-kadang ada yang lebih baik dan lebih hebat akhlaknya.so, terpulang pada kita dalam menilai.

sekian .^_^

Jom like Page admin untuk info menarik !

0 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)