Kalau Nak buat Page Facebook, Seelok-eloknya buat benda ni dulu !


Nak buat Page Facebook | Assalamualaikum ,aku tahu, dalam keghairahan kita ni buat page di fb. kadang-kadang kita tersalah guna nama orang hingga menyebabkan kekeliruan dalam masyrakat. contohnya ,yang berlaku terhadap seorang ustaz. Beliau memiliki 2 account fb yang di uruskan sendiri. tetapi ada juga yang menggunakan namanya untuk page-page lain.Ya, ustaz ni memang femes sekarang ni.

Nak buat Page Facebook

Cuma , bagi aku seelok2nya kita sbgai anak murid menghormati guru kita, lebih baik kita pm dan minta izin dulu sebelum buat page. dan gunakan lah perkataan " admin " di page-page yang tidaak di uruskan oleh tuan punya badan.

kerana apa ? bila seorang ustaz yang menjadi rujukan masyarakat. maka tidak akan lari dri pertnyaan soalan . aku bimbang, jika soalan tersebut di tnya kan kepada page2 yang bukan diuruskan oleh ustaz itu sendiri.nanti jawpan bercanggah seterus membawa kepada fitnah .

**peringtan ini bukan untuk page2 ustaz sahaja, siapa yg menggunakan page nama org yang lain, guna lah perkataan yang aku syorkan di atas tdi, untuk elak kan kekeliruan je.

Lagi satu, aku nak ingtkan yang kita ni ada adab dgn guru kita . kalau boleh tny dahulu ya, dah dpt izin baru buat. Dalam keghairahan kita nak dpt bnyak like, ingtlah elak dari fitnah itu lebih mulia dari kita mencari fitnah.

Nak buat Page Facebook


sebagai anak murid juga, kita selidik dahulu, sbb sekarang ni mcm2 page kat fb, gunakan dan cari page yg betul-betul di uruskan oleh mereka-mereka yg menjadi rujukan kita agar kita tak terpesong dari landasan. aku tulis ni atas dasar, aku risau bukan saja2 nak up entri pasal page untuk dpt viewers atau pun readers. aku tau blog aku ni seberapa la sgt. tapi aku harap kita take note benda ni ya !

sekian.


Previous Post Next Post