Jangan Harap Kepada Balasan !


Hai,

Inspirasi | Setiap hari , kira akan sentiasa mempunyai harapan yang menggunung mengenai masa depan kita. Kadang-kadang kita akan berharap pada Manusia sebagai asbab untuk berjaya.situasi tersebut adalah untuk orang bawah melihat orang atas.

Dalam kita sibuk mengejar cita-cita, kita jangan lupa pada orang yang membantu kita. sebab tanpa mereka, kita mungkin tak tahu apa-apa betul tak ? tapi bagi kita yang membantu orang lain, jangan sesekali mengharapkan balasan dari orang. sebab apa ? sebab kita akan kecewa bila kita tidak di hargai dan di lupakan.

betul aku cakap ni, syaitan ni kuat sangat dia mengganggu kita. sebab kita ni kan musuh kepada syaitan. jadi semua benda negative yang ada dalam diri kita ni menyebabkan kita senang di dampingi oleh mereka dan seterusnya kita akan rasa sedih apabila tidak di hargai.

Islam pula ajar kita untuk ikhlas dalam setiap benda yang kita buat. sebab nak potong siap-siap apa yang dibawa oleh syaitan.supaya penganut dia tak terjebak dengan syaitan.Bila kita tolong orang, ikhlas kan hati dan sentiap ingat yang kita pun bermula dari kosong. bila dah pandai sikit ni, kita tolong orang pula.

win win situation

hargai dan menghargai orang. itu yang penting.

penatla tunggu orang buat baik dekat kita. 
jangan tunggu orang buat baik kat kita , kita yang kena buat baik dekat orang.Apa yang kita bagi, kita akan dapat balik. kalau kita bagi jahat, maka balasannya juga jahat. Kalau kita bagi baik, maka balasannya juga baik.walaupun kita tak mampu nak buat baik dengan semua orang, tapi kita usahalah untuk buat baik. tak rugi pun .

semogaentri kali ini bermanfaat untuk korang dan aku juga ^_^

sekian.
Jom like Page admin untuk info menarik !

2 comments.. read them below or add one

Cik Matahariku Cik Matahariku August 26, 2015 at 7:18 PM
bagus nasihat ni, akk setuju dengan awak.Tak payah tunggu orang buat baik kat kita.Sementara kita ada peluang dan kesempatan untuk buat baik kat orang, buatlah sehabis daya..:)
PeRdU cINta PeRdU cINta August 26, 2015 at 9:10 PM
What you give..you get back..in sya Allah..biarpun bukan orang yang kita buat baik itu membalas kebaikkan kita..yakin pertolongan itu terkadang tidak terjangka..

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)