Tips Blogger : Penulis dan Penulisannya .


Tips Blogger : Penulis dan Penulisannya | Assalamualaikum , satu ketika kita yang suka menulis ini teruji dalam penulisan kita . kita di uji dengan komentar dan pandangan orang lain. " aku tak suka macam ni " kata seorang pembaca ." aku suka kalau hang tulis mcam ni " kata seorang yang lain . kadang-kadang kita cuba jadi dua orang yg berbeza dalam satu-satu masa .tapi di pengakhirannya, kita tak mampu dan berbalik kembali kepada gaya bahasa yg kita guna kan .susah nak menulis ni .sebab itu seorang penulis yang menulis dari hati , lebih mudah untuk orang lain turut sama menghayati apa yg cuba di bawanya dalam penulisan tersebut .


[+] baca juga : 3 Elemen Penting dalam penulisan Entri Blog .

Tips Blogger : Penulis dan Penulisannya .

contohnya, dalam dunia blogger, kita jumpa pelbagai jenis orang yang mempunyai pelbagai minat dalam pembacaan dan skop penulisan .ada yang suka membaca isu politik, ada juga yg tolak 100 % politik . ada yg suka bab parenting ada yg suka isu semasa semata .kita sebagai blogger dan penulis ini perlu lebih memahami pembaca itu sendiri. pada masa yang sama kita juga tidak perlu menggadaikan matlamat atau prinsip kita semata-mat untuk meraikan orang lain .

kerana apa ?

satu hari kita akan penat utk jadi orang lain. dan akhirnya membuatkan kita putus asa dalam dunia penulisan.untuk aku sendiri ni pon, aku masih merangkak. aku mampu kongsikan secebis dari pandangan aku mengenai penulisan.cuba kita menghargai dan menilai kembali segala penulisan kita agar ia dpt di manfaatkaan dan di mantapkan lagi,

haha.. penat lak aku membebel . 

sekian .

p/s : sapa ada buat segmen ?? nak join !!
Previous Post Next Post