Kisah Kelas Bermula !!

19 Februari 2015


Assalamualaikum .

hello !! apa khbar semua !

hehe, bila kita mula tulis entri, mesti kita tanya pembaca. sihat ke tidak ? tapi pembaca tak jawab pun :'( . jawab eh .

semalam, bermulanya kelas bagi semester seterusnya sebagai pelajar PERUBATAN di bumi Mesir ini.

banyak benda yang masih belum selesai, cumanya masa yang berbaki ini, kita usaha untuk selesai kannya INSYAALLAH.

semalam , aku bangun pagi agak lewat, kul 8.45 pagi dan kelas kul 9 pagi.

adoiii. mula-mula cuak jugak. tapi cepat2 mandi dan siap2 . dan 9.05 sampai kat kelas.

sebab aku nek teksi ke kuliah. hehe. pak cik tu bawa cepat.


antara perbualan aku ngan pak cik itu .

" kelas kul berapa ? "

aku jawab kul 9

" aik, ni dah lewat ni, kamu tertido ke ? "

aku jawab, ya, kebiasaannya saya awal pak cik.

pak cik tu pun cerita la yang dia smalam tak sihat, lepas tu dia tak leh bernafas.

dia kena guna inhaler, untuk membantu pernafasan dia .

aku mengangguk. bila tanya kenapa tak gi hospital ?

dia cakap " tkpe, pakai ubat je "

hehe.

apa yang aku boleh ambil dari kisah ini, susah mana pun kita, jangan putus asa mencari rezeki, kerana ia adalah kurniaan ALLAH. ^_^

semoga allah permudahkan rezeki pak cik tu dan kita semua ^^

HARI ni ada kelas lagi, lecture sejam. ada lagi 1 jam setengah lagi.

jom ! cepat2 siap.. hehe

sekian.

2 ulasan:

  1. Pak cik tu betul-betul bergantung harap kat Allah. Dia usaha makan ubat, pastu bertawakal...

    http://tintaberdakwat.blogspot.com/2015/02/wad.18a.html

    BalasPadam
  2. Saya pun ada asthma dulu tapi alhamdulillah sekarang dah okay :) kesian pakcik tu. Macam nenek saya :/

    BalasPadam

Kataubaid© .