Sarjan Hassan !


Assalamualaikum .

setiap kali musim kemeredekaan kita akan di sajikan dengan cite yg berunsur kemerdekaan.

dan movie faveret aku adalah sarjan hassan .

dari dulu sampai sekarang cite ni sentiasa di hati. hehe

kisah yg mengisahkan hassan yg mengikuti tentera tanah melayu melawan jepun .

dan akhirnya kemenangan memihak kepada mereka yg berjaya menawan semula Tanah Melayu dari jepun.

dan kisah ni juga, kita dapat lihat nasib si pengkhianat bangsa iaitu namanya Buang.

Dia berkhidmat dgn jepun dan menyiksa bangsa dia sendiri. di akhir kisah atau movie ni Hassan berjaya membunuh Buang .

Banyak mesej yang boleh kita dapat dari kisah atau cerita sarjan hassan.

aku yakin korang pun dah tgk kan. hehe

yela cite p.ramlee mesti semua minatkan.

kalau korang ada cite yg menarik.jom share ngan aku !

kalau yg tak tgk cite sarjan hassan lagi tu..p laa tgk ..rugi kalau tak tgk ^^ 

No comments

Powered by Blogger.