:: MH370 :: Doa VS Bomoh

12 Mac 2014

Assalamualaikum semua !!

Kes MH 370 masih belom settle dan belum nampak jalan keluar lagi .moga ALLAH permudahkan urusan mereka yg mencari dan urusan kita semua..aamiiiin.

hari ni aku tgk kt fb kisah2 yg berlaku di Msia. kisah bomoh yang mencari MH370.

dua hari sudah pula kita mendengar kapten nourudin mengembalikan kita pada paksi seorang hamba.

" apabila kuasa sains berakhir, kuasa tuhan bermula "

aku dengar ucapan beliau, tersentap dan memberi kesedaran buat aku dan aku rasa kita semua kan.

apabila kita rasa kita ada kapal perang yg hebat, kapal itu dan ini. tapi apa yang kamu mampu buat ??

tak mampu buat apa2 pun. sebab apa kamu tak mampu menandingi kuasa ALLAH.

cukuplah kembali kepada ALLAH, berdoa dan berdoa dan terus berdoa .

hari ni kes upacara bomoh dan tikar terbangnya .

maaf andai bahasa aku agak kasar . 

" nak cakap bodoh "

tapi ishh..tk masuk akal laa wahai bomoh oii..

cuba fikir kita yang lain , para alim ulama sibuk beribadah dan meminta pertolongan ALLAH. tapi golongan2 ini umpama mengundang murka ALLAH.

Ingat !!! ALLAH nak bagi bala atau musibah kt sesuatu kaum , tak kira ada org beriman ke tak..Allah bagi semua skali kena.

tolong lah.. ubah minded tu skit.

rasulullah bersabda :

"Sesiapa yang menemui tukang tilik atau tenung, lalu mempercayai ramalannya (ghaibnya) maka ia telah kufur dengan apa yang diturunkan ke atas Nabi SAW" 

semoga iman kita di pelihara oleh ALLAH.

semoga dalam kita bersolat hajat dan bermunajat. ibadah kita tak di cemari oleh benda2 bersifat khurafat dan menyesatkan.letakkan Allah di hati, semata-mata Allah ja..

cukup lah sekdar coretan aku kali ini ..feel free to komen k.

sekian , xoxo :P

p/s : maaf kalau terkasar bahasa ^^


1 ulasan:

Kataubaid© .