Mesir Aku datang !

Assalamualaikum !!

Apa khabar smua !!! hehehehe..

alhamdulillah.. selmat smpi mesir 16 oct lalu..dan smpai mansoura 17 oct esoknya..

16 oct : pagi2 lagi dah gerak gi KLIA..dlm kul 8 lebih tuh dAh smpai..flight kul 10.20 a.m.

check in kul 9.20..



usai check in beg..aku pun, bersalaman dngan mak,abah ,dan adik2 ku..tk sempt nk sarapan..sbb akak airline tuh kata kena da kt gate kul 9.20 ..jam menunjukkan kul 9..so, apa lagi chow laa..hahaha

dalm flight aku dok sblah couple org arab.. tp depa dah kawin dah laa..kahkahkah..tgk movie the avenggers ngan man of steel spnjng perjalanan.. makan dalam flight..huhu..

lpas tuh.. smpai qatar utk transit..tk lama pun..just turun flight tuh..n then nek flight lain..



kul 4.20 ptg smpai cairo waktu mesir..msia kul 10.20 mlam cm tu..
duduk seharian di cairo airport dengan kawan2..naim,aini,atikah dan sorng lgi tk kenai pun..haha..msing2 sibuk ambil tugas jaga barang..kejap sorng tido, yg len berjaga..dan begitu laa sterusnyaa..


pagi tu aku ngan kwan2 dpt tgk gelagat pak arab cuci airport cm na..haha..siyes..lawak..tp nk cm susah jer depa buat.. haha..da yg sibuk tolak beg pessengger lain..dan mintak upah dri pessengger tuh..

mcm2 gelagat mereka..dlm tremco(van) lakk..ammu tu asyik hon jerr tremco dia.. tk kira sapa2 yg memotong tremco kami dia akan hon.. bukan bermaksud dia marah tetapi adalah sbgai menegur kawan2 yg lain..itulah budaya org arab mesir..jalan raya tk lekang dngan bunyi hon ..hehe

alhamdulillah 17 oct kul 5 lebih cm tuh waktu mesir..smpai mansoura..dpt msuk umah..lama tk masuk..rindu..huhu..so,doakan aku yaa kawan2..smoga dpt mumtaz tahun nih..aku nk stay mesir smpai grad insyaallah..

adik2 junior pun dah smpai !! welcome !!! this is our second home !! all the best !! usaha smpai dpt mumtaz gak !!! :)

sekian ,xoxo :P

p/s : hari ni ari jumaat..slam jumaat !!! 

9 comments:

  1. Allhamdulilah , selamat study yerr Ubai ..

    ReplyDelete
  2. dah blik sana jgn rndu malaysia tau..bljar dan cpai segenggam ijazah n yang paling penting ilmu yang boleh mendidik ank bangsa =)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. selamat menuntut ilmu, semoga dipermudahkan segalanya.. amin. Salam Jumaat.. :)

    ReplyDelete
  4. wahh ubai suda sampai mesir..stdy baik2 ya,jaga diri di cna.:)

    ReplyDelete
  5. wahh.. ubai dah balik mesir.. jaga diri ye..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.